آخرین اخبارافغانستانسیاست

اعتمادنامه سفیر جدید روسیه از سوی رییس جمهور غنی پذیرفته شد

محمد اشرف غنی رییس جمهور قبل از ظهر امروز اعتمادنامه دمیتری الکساندروویچ ژیرنوف سفیر جدید روسیه را برای افغانستان پذیرفت.

محمد اشرف غنی رییس جمهور قبل از ظهر امروز اعتمادنامه دمیتری الکساندروویچ ژیرنوف سفیر جدید روسیه را برای افغانستان پذیرفت.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به سفیر جدید روسیه در افغانستان، از رییس جمهور روسیه و وزیر امور خارجۀ آن کشور به خاطر معرفی وی، ابراز امتنان نمود.
رییس جمهور برای موصوف در ماموریت جدید آرزوی موفقیت کرده، گفت که ماموریت شما فصل جدیدی را در مناسبات و همکاری‌ها میان افغانستان و روسیه خواهد گشود و نیاز است تا روابط میان دو کشور بیشتر از پیش تحکیم یابد.
رییس جمهور کشور افزود که در پنج سال گذشته افغانستان مناسبات خویش را با کشورهای آسیای میانه که شرکای مهم آن بوده، گسترش داده است و ما همه ساله هزاران تن محصولات زراعتی را به این کشورها صادر می‌کنیم.
رییس جمهور گفت که ما از کشورهای آسیای میانه به افغانستان انرژی وارد می‌کنیم و می خواهیم به محصولات خویش راه های دیگری را به ویژه به بازارهای روسیه، نیز باز کنیم، تا میوه‌جات خشک و سایر اقلام را صادر نماییم. ما خواهان افزایش همکاری‌های اقتصادی با منطقه و روسیه هستیم.
رییس جمهور در اخیر صحبت‌هایش گفت که دیدگاه ما به آینده این است که خط آهن را در افغانستان سرتاسری کنیم و زمینۀ صادر نمودن محصولات خویش را به بازارهای خارجی فراهم سازیم و همچنان افغانستان و روسیه در تحکیم همکاری های منطقه‌ای و صلح مشترکاً کار نمایند.
در مقابل دمیتری الکساندروویچ ژیرنوف سفیر جدید روسیه در افغانستان از رییس جمهور به خاطر اینکه اعتمادنامه‌اش را پذیرفت، تشکر کرد و از آغاز ماموریت خویش در افغانستان ابراز خرسندی نمود.
وی گفت که در جریان ماموریت‌اش، مناسبات میان افغانستان و روسیه را بیشتر از پیش تحکیم خواهد بخشید و در زمینۀ گسترش همکاری‌های اقتصادی تلاش خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا