آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

اعضای باقی مانده کابینه و برخی مقامات دیگر طالبان اعلام شد

سخنگوی طالبان ضمن اعلام لغو مراسم تحلیف اعضای کابینه آن گروه، از تکمیل کابینه و برخی تعیینات تازه در اداره طالبان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری دید، ذبیح‌الله مجاهد سخنگو و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان امروز سه‌شنبه( ۳۰ سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت که این بار در ترکیب کابینه افرادی از همه اقوام وجود دارد.
بر بنیاد اعلام وی، حاجی نورالدین عزیزی به عنوان سرپرست وزارت تجارت تعیین شده است. او باشنده ولایت پنجشیر است.
سخنگوی طالبان همچنین گفت که حاجی محمد بشیر باشنده بغلان به عنوان معاون اول وزارت تجارت و حاجی محمدعظیم سلطان‌زاده به عنوان معاون دوم این وزارت تعیین شده‌اند.
از طرفی هم، قلندر عباد به عنوان سرپرست وزارت صحت عامه و عبدالباری عمر و محمد حسن غیاثی به عنوان معاونان او تعیین شده‌اند. همچنین ملا محمد ابراهیم به عنوان معین امنیتی وزارت امور داخله و نظرمحمد مطمین به عنوان سرپرست کمیته ملی المپیک تعیین شده ‌است.
بر بنیاد اعلام ذبیح‌الله مجاهد، مجیب‌الرحمان عمر از سوی آنان به عنوان معین وزارت انرژی و برق، غلام‌غوث به حیث معین وزارت ضد حوادث، محمدفقیر به عنوان سرپرست اداره احصاییه مرکزی، محمدگل محمد به حیث معین وزارت سرحدات، گل‌زرین کوچی به عنوان معاون دوم وزارت سرحدات، ارسلا خروتی به حیث معین وزارت مهاجرین، لطف‌الله خیرخواه به عنوان معین مسلکی وزارت تحصیلات عالی و نجیب‌الله به عنوان رییس اداره انژری اتمی از سوی طالبان تعیین شده‌اند.
او در نشست خبری امروز گفت که در این تعیینات تا اندازه زیاد تخصص مدنظر گرفته شده است و در سایر تشکیلات حکومت طالبان این معیار در نظر گرفته خواهد شد. به گفته وی، مراسم تحلیف اعضای کابینه نیز به خاطر جلوگیری از ضیاع وقت لغو شده است.
رییس و اعضای کابینه سرپرست حکومت طالبان دو هفته پیش از سوی این گروه اعلام شد که با انتقادهای زیادی مواجه شد. منتقدان کابینه طالبان را برخلاف وعده‌های آنان همه شمول ندانستند.
در جهان نیز کابینه طالبان بازتاب گسترده داشت و رهبران شماری از کشورها از طالبان خواستند که کابینه همه شمول تشکیل دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا