آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی را بهتر بشناسیم

اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی روز دوشنبه ( ۱۳حوت) با حضور محمد اشرف غنی رییس ‌جمهور کشور سوگند یاد کرده و رسماً به کار آغاز کردند.

اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی روز دوشنبه ( ۱۳حوت) با حضور محمد اشرف غنی رییس ‌جمهور کشور سوگند یاد کرده و رسماً به کار آغاز کردند.
ریاست جمهوری سه روز پیش در فرمان‌هایی، اعضای کمیسیون‌های انتخابات، شکایت‌های انتخاباتی و رییس دبیرخانه این دو کمیسیون را معرفی کرد. این اعضا روز جمعه گذشته با رای نامزدان ریاست جمهوری انتخاب شده بودند.
اورنگ زیب برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات معرفی شده است. او از ولایت پکتیا است. آقای اورنگ‌ زیب دانش‌آموخته رشته زراعت و نامزد حزب وحدت اسلامی افغانستان در این پست بوده است. او قبل از این به عنوان معاون مالی و اداری کمیسیون انتخابات کار کرده است.
محمد حنیف دانشیار برای مدت پنج سال به عنوان عضو این کمیسیون انتخاب و از ولایت غزنی است. آقای دانشیار دانش‌آموخته فلسفه و جامعه شناسی است. او توسط حزب انسجام ملی افغانستان در نامزدی این پست معرفی شده بود و قبل از این به عنوان سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر کار کرده است.
مولانا محمد عبدالله برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات معرفی شده و از ولایت پنجشیر است. او دانش‌آموخته رشته حقوق بوده و توسط نهادهای جامعه مدنی نامزد این پست معرفی شده بود. آقای عبدالله قبل از این در رسانه‌های افغانستان نیز کار کرده است.
سید عصمت‌الله مل برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات معرفی شده است. او از ولایت بلخ است و در رشته مهندسی درس خوانده است. او توسط حزب اجماع روشنگران ملی افغانستان نامزد عضویت در کمیسیون انتخابات معرفی شده بود.
حوا علم نورستانی برای مدت سه سال به این سمت معرفی شده است. او متولد ولایت کابل و دانش‌‎آموخته حقوق است. خانم نورستانی توسط جبهه‌ ملی نجات افغانستان به این سمت نامزد شده بود. خانم نورستانی قبل از این نماینده مردم نورستان درمجلس نمایندگان بود و درانتخابات دور هفدهم مجلس از کابل نامزد شد که در فهرست ابتدایی برندگان راه نیافت.
رحیمه ظریفی نیز برای مدت سه سال به عنوان کمیشنر کمیسیون انتخابات انتخاب شده است. خانم ظریفی متولد ولایت بلخ است و دانش آموخته رشته مدیریت تجارت است. او برای عضویت در کمیسیون انتخابات از طرف نهادهای جامعه مدنی نامزد شده بود.
مسافر قوقندی برای مدت سه سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات انتخاب شده است. او از ولایت فاریاب است. دانش آموخته علوم اجتماعی بوده و از طرف حزب اعتدال ملی برای احراز این سمت معرفی شده بود. او قبل از این سخنگوی وزارت صنعت و تجارت بود.
حبیب‌الرحمان ننگ نیز به عنوان رییس دبیرخانه‌ کمیسیون انتخابات تعیین شده است. او دانش آموخته رشته پزشکی است. آقای ننگ از طرف نهادهای جامعه مدنی نامزد عضویت به این کمیسیون شده بود.
زهره بیان شینواری، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی معرفی شده است. او متولد ولایت پروان است. خانم شینواری دانش آموخته رشته حقوق است و از طرف حزب صلح ملی برای این سمت معرفی شده بود.
محمد قاسم الیاسی، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی تعیین شده است. آقای الیاسی متولد ولایت غزنی و در رشته فلسفه دوکتورا دارد. او از طرف حزب حرکت اسلامی افغانستان به این سمت نامزد شده بود. آقای الیاسی در کابل استاد دانشگاه است و در انتخابات پارلمانی امسال نیز شرکت کرده بود، اما در فهرست ابتدایی برندگان نامش دیده نمی‌شود.
مولوی دین محمد عظیمی برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی معرفی شده است. آقای عظیمی از ولایت غور و کارشناسی ارشد خود را در رشته جزا و جرم‌شناسی گرفته است. او از طرف حزب جمعیت برای احراز این سمت نامزد شده بود. او قبل از این عضویت در مجلس نمایندگان را نیز در کارنامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا