آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

اعضای شورای امنیت: تروریزم جدی‌ترین تهدید به صلح و امنیت در افغانستان است

خبرگزاری دید: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله خونین تروریستی در نزدیکی وزارت خارجه را که داعش شاخه خراسان مسئولیت آن را برعهده گرفت، به شدت محکوم کردند.

اعضای این شورا در بیانیه‌ای ضمن ابراز «عمیق‌ترین همدردی با خانواده‌های قربانیان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان»، گفته است: تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت در افغانستان و همچنین در جهان است.

اعضای شورای امنیت ضمن تاکید بر «لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها» از همه کشورها خواستند مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های مربوطه شورای امنیت، به طور فعال با همه مقامات مربوطه در این زمینه همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آن‌ها در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

آن‌ها مجدداً بر لزوم مبارزه همه کشورها مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی و با اقدامات تروریستی تاکید کردند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته نشست ویژه‌ای را در مورد افغانستان دایر کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا