آخرین اخباراسلایدشوافغانستانتحلیلسیاست

اعلامیه‌های کاخ سفيد، اعلامیه لابیست‌های اشرف غنی است!

ترامپ در مورد مسایل افغانستان گپ نمی‌زند و تمام امور افغانستان را این سه شخص پیش می‌برد که هیچ یک از این سه فرد در کاخ سفيد در مورد رفتن والی جدید به بلخ اعلامیه نداده و در کدام رسانه امریکا هم نشر نشده است.


هفته گذشته اشرف غنی شماری از لابیست امریکایی خود را که سفارت افغانستان در امریکا برای شان ماهانه ۵۰۰۰۰ دالر هزینه می‌دهد، فراخواند تا کار برکناری استاندارتوانای بلخ، عطا محمد نور را یکسره سازند، یکی از این لابیست‌های امریکایی به نام ( گلین سلیک ) در حمله اخیرهوتل انترکانتیننتال کشته شد و لابیست‌های دیگربه امریکا باز گشتند و کارلابی را در کاخ سفيد با اعلامیه‌ای بخش کردند. این اعلامیه رسمی دولت امریکا نیست و رییس جمهور ترمپ تا کنون در مورد تنش بلخ بی‌طرف باقی مانده است. اگر رییس جمهور موقف بگیرد خودش و یا معاون رییس جمهور و یا سخنگوی رییس جمهور و یا وزیر خارجه و یا مشاور امنیت ملی در قبال سیاست داخلی و خارجی امریکا موقف خود را در حضور خبرنگاران و رسانه‌ها در تالار کاخ سپید بیان می‌دارند که صدها رسانه آن را انعکاس می‌دهد و خود ترمپ در دفتر مطبوعاتی خود و در توییتر در صفحه خود اعلام می‌دارد و در وبسایت کاخ سفيد هم نشر می‌شود.
ترمپ در مورد مسایل افغانستان گپ نمی‌زند و تمام امور افغانستان را این سه شخص پیش می برد که هیچ یک از این سه فرد در کاخ سفيد در مورد رفتن والی جدید به بلخ اعلامیه نداده و در کدام رسانه امریکا هم نشر نشده است.
درمورد مسایل افغانستان این سه فرد ابراز نظر می کنند:

۱- معاون رییس جمهور ( مایک پنس)

۲- مشاور امنیت ملی امریکا (ریموند مک‌مستر)

۳- وزیر دفاع امریکا (جیمز متیس )

حال بر می‌گردیم به ترفندهای اشرف غنی و خلیل‌زاد و از ایشان می‌پرسیم این اعلامیه را در کاخ سفيد از زبان دیوارهای کاخ شنیدید و یا از یکی از این سه فرد مسئول امور افغانستان شنیدید؟
شما با پول بیت‌المال مردم فقیر افغانستان از حنجره لابییست‌ها که در واقع دلالان سیاسی‌اند این اعلامیه‌ها را برای تضعیف افکار عامه پخش می‌کنید و رسانه «طلوع» هم پایگاه تبلیغاتی اشرف غنی شده است.
منبع: صفحه ثریا بها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا