آخرین اخبارسیاست

اعلامیه ارگ در پیوند به رخدادهای اخیر


ارگ ریاست‌جمهوری با نشر اعلامیه‌ای در پیوند به رخدادهای اخیر، بر حفظ وحدت و یکپارچگی در کشور تاکید کرده‌است.
گفتنی است که در اعلامیه، به اظهارات امروز صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه و رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان، مبنی بر برکناری حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی نیز واکنش نشان داده شده است.
متن اعلامیه ارگ به شرح زیر است:
“با درنظرداشت حساسیت زمان و شرایط خاص که کشور از آن عبور می‌نماید، نخبگان سیاسی، مقام‌های دولتی وبزرگان کشور با وحدت نظر و حفظ اجماع، برای فایق‌آمدن به مشکلات موجود کشور همت گمارند.
طبق فیصله رهبری حکومت وحدت ملی، تمام حوادث اخیر به صورت شفاف و به شمولیت کسانی‌که از این حوادث متضرر شده‌اند، تحت بررسی همه‌جانبه قرار دارد که در پایان نتایج آن با مردم شریک خواهد شد.
در پیوند به اظهارات صلاح‌الدین ربانی در کنفرانس مطبوعاتی، خاطرنشان می‌گردد که سمت مشاوریت امنیت ملی کشور، سمت اجرایی در سکتور امنیتی نیست. مشاور امنیت ملی وظیفه خویش را با کمال صداقت به میهن انجام داده و می‌دهد. پیشداوری‌ها در مورد مسئولان سکتور امنیتی به دور از پروسه‌های رسمی که در جریان است، می‌باشد و صرفاً سبب تشویش و پراکنده‌شدن تمرکز قوای مسلح در وظایف خطیر گردیده و نیز باعث تشویش اذهان عامه می‌گردد که از آن صرفاً دشمن سود می‌برد.
تمام شخصیت‌های که مسئولیت امور کشور را عهده‌دار هستند، در قبال کشور مسئولیت دارند و در خصوص موضوعات باید مسئولانه عمل نمایند.
افغانستان فردا میزبان نشست مهم تحت نام “پروسه‌ی کابل” خواهد بود که حمایت از آن وظیفه ملی و افغانی همه ماست و به‌منظور بیرون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات، اکنون اجماع منطقوی و جهانی به‌وجود آمده‌است. مشکل ایجادکردن در روند برگزاری نشست مهم “پروسه‌ی کابل” که برنامه ملی می‌باشد، خلاف منافع ملی کشور محسوب می‌شود.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا