آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستگزارش

اعلام نتیجه نهایی انتخابات؛ واکنش شهروندان در فضای مجازی

کمیسیون مستقل انتخابات دقایق پیش نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ را اعلام کرد که بر بنیاد آن، محمد اشرف غنی با کسب ۵۰٫۶۴ درصد آرا به عنوان رییس جمهور منتخب افغانستان اعلام شد.

کمیسیون مستقل انتخابات دقایق پیش نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ را اعلام کرد که بر بنیاد آن، محمد اشرف غنی با کسب ۵۰٫۶۴ درصد آرا به عنوان رییس جمهور منتخب افغانستان اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون مستقل انتخابات نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان را شام امروز سه‌شنبه(۲۹ دلو) اعلام و محمد اشرف غنی را به عنوان رییس جمهور منتخب افغانستان معرفی کرد.
اعلام نتایج انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات با واکنش‌های زیادی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.
برخی شهروندان در شبکه‌های اجتماعی از کنار آن بی‌تفاوت گذشته‌اند، برخی علیه آن موضع گرفته و خیلی‌های دیگر نیز از آن استقبال کرده و پیروزی آقای غنی را تبریک گفته‌اند.
سید اسماعیل جهانگیر فعال سیاسی و مدنی در پستی فیسبوکی نوشته است:«جمهوریت به بار نشست».
وی در ادامه نوشته است که «سرانجام افغانستان صاحب یک حکومت غنی، صالح و با دانش شد این پیروزی به مردم افغانستان مبارک باد.»


فردوس آریایی یکی از فعالان اجتماعی نوشته است که « تبریک به نسل خودما و سرانجام عبدالله عبدالله از تاریخ سیاسی افغانستان برای همیشه حذف شد.»
کاربر دیگری با نام مختار عزیز نوشته است: « تبریک ملت افغانستان»


این کاربر نوشته است که « جمهوریت و جمهوریت خواهان جاودان شد، مبارک است.»
نذیر احمد فضلی یکی از کاربران نوشته است پیروزی مردم افغانستان مبارک.


نذیر احمدی شهروندی که به نظر می‌رسد هوادار ثبات و همگرایی است، پست کرده: «خاله حوا معامله کرد».
مزمل یعقوبی باشنده هرات در پستی که منتشر نموده، به این باور است که حکومت برخاسته از این انتخابات حمایت مردم را با خود ندارد.
نتایج انتخابات ریاست جمهوری در حالی اعلام می‌شود که برخی از دسته‌های انتخاباتی در واکنش به پیروزی محمد اشرف غنی می‌گویند که نتایج را قبول ندارند.
گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال روان برگزار شد و نتیجه آن دقایق پیش از سوی کمیسیون انتخابات بعد از گذشت ۵ ماه اعلام و محمد اشرف غنی با کسب ۵۰٫۶۴ درصد آرا برنده و رییس جمهور منتخب افغانستان اعلام شد.

نویسنده

گزارش از رسول شهزاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا