آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

افتتاح تولیدی پوشاک در کابل؛ برای ۱۰۰ تن زمینه کار مساعد شد

خبرگزاری دید: مسئولان یک شرکت تولیدی پوشاک در کابل که روز شنبه(۱۹ قوس) آغاز به تولید کرد، از شهروندان می‌خواهند که برای حمایت از تولیدات داخلی از محصولات تولیدی در افغانستان استفاده کنند.


عبدالودود داوود رییس این شرکت تولیدی می‌گوید: ما با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار دالری به منظور کاریابی برای شهروندان خط تولید دوم خود را در کابل ایجاد کردیم.
به گفته او، این خط تولید در حال حاضر روزانه حدود ۲۰۰ جاکت تولید کرده و به مارکیت عرضه می‌کند.
آقای داوود گفت: با افتتاح این بخش شرکت در کابل برای ۱۰۰ تن زمینه کار مساعد شده و برنامه داریم که در آینده برای ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر زمینه کار مساعد شود.
وی همچنان گفت: ما آمادگی داریم که با اخذ قرارداد‌های دولتی و خصوصی زمینه کار بیشتر را برای مردم خویش مساعد ساخته و بخش دیگر این شرکت را مخصوص زنان درکابل افتتاح کنیم.
درهمین حال، محمد یونس مومند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان ازمردم خواست که با استفاده از تولیدات داخلی کشور درجهت رشد شرکت‌های داخلی سهم بگیرند.
معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: ایجاد شرکت‌های تولیدی روز به روز در حال افزایش است و این امر باعث کاریابی برای شهروندان می‌شود.
از سوی دیگر، عبدالمتین قلندر منشی اتحادیه تاجران و سرمایه‌گذاران گفت: مسئولیت حکومت این است که از تاجران و سرمایه‌گذاران حمایت کند.
منشی اتحادیه تاجران و سرمایه‌گذاران افزود که شهروندان باید محصولات داخل کشور را به محصولات بیرون از افغانستان ترجیح بدهند.
این در حالی است که اکثر شرکت‌های تولیدی از نبود برق شکایت دارند و برخی از تاجران مالیات بر شرکت‌ها را کمرشکن می‌گویند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا