آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

حمدالله محب:

افتتاح خط آهن هرات-خواف یک روز تاریخی برای کشور ما است

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در پیامی، افتتاح خط آهن هرات-خواف را تبریک گفته و آن را یک روز تاریخی برای ایران و افغانستان و به ویژه برای کشور ما خوانده است.


به گزارش خبرگزاری دید، شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای، گفته که حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور افتتاح خط آهن خرات-خواف را یک روز تاریخی برای دو کشور خوانده است.
در این خبرنامه آمده: افتتاح خط آهن خواف- هرات میان کشورهای جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران یک روز تاریخی برای دو کشور به‌ویژه به افغانستان است. این روز تاریخی را برای تمام هموطنان مبارک باد می‌گویم.
همچنان در بخشی دیگر، تاکید شده که افتتاح این پروژه نشان‌دهنده تعهد کامل و اراده دولت افغانستان به ویژه رییس جمهور اشرف غنی در جهت رشد اقتصادی کشور است.
به باور مشاور امنیت ملی، با گشایش این خط آهن صادرات و واردات اموال تجارتی[گسترش یافته]، رفت و آمد مسافرین تسهیل شده و روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان ایران و افغانستان گسترش و تحکیم خواهد یافت.
خبرنامه افزوده: در قرن بیست و یکم خط آهن در جهان، به خصوص در آسیا راه ارزان، مهم و سودمند ترانزیتی می‌باشد که امروز با تلاش و کمک اداره‌های مربوطه دولت افغانستان و کشور دوست ایران، با هم از یک مسیر مهم دیگر ارزان ترانسپورتی خط آهن برخوردار شدیم.
گفتنی است که خط آهن هرات-خواف روز گذشته با حضور رؤسای جمهوری ایران و افغانستان از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد. این خط به طول ۲۲۵ کیلومتر شامل چهار قطعه است که دو قطعه آن در خاک ایران و دو قطعه آن در خاک افغانستان واقع شده.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا