آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

افتتاح دفتر تجارتی و فرهنگی افغان – جرمن در بلخ


دفتر تجارتی–فرهنگی مشترک میان افغانستان و آلمان با هدف الگوگیری از انکشاف انرژی و گسترش روابط تجارتی واقتصادی دو کشور در شهر مزارشریف شروع به کار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، بخش ساحوی دفتر مذکور بعد از آغاز به کار دفتر مرکزی در ماه می، سال جاری در کابل، اکنون در مزارشریف شروع به کار کرد.
الیاس عمر، رییس این دفتر گفت: هدف از ایجاد این دفتر، بهره‌گیری از تجارب کشور آلمان در راستای انکشاف انرژی و گسترش روابط تجارتی و نیز سرمایه‌گذاری و تامین ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانه‌های تولیدی افغانستان است.
آقای عمر افزود: در حال حاضر، کالاهای تولیدی افغانستان از استندارد و کیفیت پایین برخوردار است و برای این‌که این کالاها بتوانند وارد بازار اروپا، شود باید بیش‌تر کار صورت بگیرد.
از سوی دیگر، آرش یونسی، رییس اتاق‌های تجارت و صنایع بلخ، گفت: تاجران و سرمایه‌گذاران آلمانی علاقه‌مند حضور در پروژه‌های بزرگ بازسازی در افغانستان هستند.
وی افزود: قرار است شهر «هزم» که یکی از ۵ شهر صنعتی آلمان است، با مزارشریف روابط اقتصادی دو جانبه برقرار کند.
آقای یونسی همچنان گفت: تاکنون در بلخ چند کارخانه پروسس میوه خشک، با استنداردهای بین‌المللی ایجاد شده و همکاری این دفتر باعث می‌شود، تا تمامی محصولات تولیدی افغانستان با معیارهای جهانی برابر شود.
این در حالی است که در ولایت بلخ بیش از ۴۰۰ کارخانه تولیدی خرد و بزرگ وجود دارند که بخش عمده‌‌ی از این کارخانه‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود بازار فروش با خطر ورشکستگی مواجه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا