آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانش

افتتاح نخستین جشنواره «بامیان فیلم» در بامیان


نخستین جشنواره تحت عنوان «بامیان فیلم» روز گذشته با حضور داشت مقامات محلی این ولایت و حضور پرشور مردم بامیان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این مراسم نمایش فیلم‌های محلی که در طول بیش از یک‌ماه ساخته شده بود، در ابعاد مختلف فرهنگی به نمایش گذاشته شد.
رحمان عالمی، از بنیانگذاران این برنامه، هدف از ایجاد این دور آموزشی فیلم‌سازی در بامیان را معرفی فرهنگ بومی مردم این ولایت عنوان کرده می‌گوید: متاسفانه اکثر فیلم‌های که در افغانستان ساخته شده پروژه‌ی بوده و فیلم‌های که فرهنگ بومی افغانستان را به نمایش بگذارند کمتر کار شده است.
به گفته آقای عالمی، فیلم‌های تولید شده در این دور محصول یک ماه تیوری و ۴۰ روز عملی بوده که در آن بیش از ۳۰ تن آموزش دیده‌اند.
آقای عالمی افزود، امیدواریم این جشنواره را فراتر از مرز بامیان برده و بتوانیم در سال‌های آینده در سطح کشور این جشنواره را داشته باشیم.
حسن ناطقی، یکی از کارآموزان این دوره آموزشی می‌گوید: در طول این دوره آموزشی توانستم که برنامه‌های ایدیت فیلم، طراحی، داستان نویسی و فیلم‌برداری را آموزش دیده و یاد بگیریم.
وی می‌گوید، با توجه به آموزش‌های که دیده است در سال‌های آینده قادر به تهیه فیلم‌های مستند که نشان دهنده فرهنگ بومی این ولایت باشد، نیز خواهد بود.
دوره آموزشی بامیان فیلم که حدود ۲ ماه قبل آغاز شده بود روز گذشته طی محفلی با حضورداشت مقامات محلی این ولایت با نمایش فیلم‌های هنری ساخته شده در این دور پایان یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا