آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

افتتاح نمایشگاه «تولیدات، کار و تحصیل»؛ محصولات داخلی با استندرد جهانی تولید شود

رسول شهزاد- کابل

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در نمایشگاه «تولیدات، کار و تحصیل» می‌گویند که محصولات داخلی باید با استندرد جهانی تولید شود تا شهروندان از تولیدات داخلی استفاده کنند.

نمایشگاه سه روزه «تولیدات، کار و تحصیل» از سوی موج ویژن با همکاری کمپنی رولیکس، وزارتخانه‌های صنعت و تجارت، اقتصاد، تحصیلات عالی و شهرداری کابل، بخش خصوصی افغانستان با حضور مقامات امارت اسلامی، تاجران و سرمایه‌گذاران در هوتل کابل سرینا افتتاح شد.

خان‌جان الکوزی عضو هیئت رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در افتتاح این نمایشگاه می‌گوید که با وجود تحریم‌های سیاسی و اقتصادی از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی، ثبات ارزی در کشور از بین نرفته و قیمت افغانی در مقابل ارز خارجی ارزش خود را حفظ نموده است.

آقای الکوزی از تمام سرمایه‌گذاران و تاجران کشور خواست که این گونه نمایشگاه‌ها را به‌خاطر رشد تولیدات داخلی در کشور بیشتر برگزار کنند تا میزان مصرف تولیدات داخلی بیشتر شود.

او تاکید کرد که اجناس تولیدی داخلی باید دارای کیفیت عالی و قیمت مناسب و با استنداردهای جهانی تولید شود.

از سویی هم، عبدالطیف نظری معین وزارت اقتصاد امارت اسلامی گفت که صادرات افغانستان نسبت به سال‌های گذشته ۱،۷ میلیون دالر افزایش یافته است.

آقای نظری افزود که با وجود تحریم‌های سیاسی و اقتصادی از سوی جامعه جهانی بر افغانستان، صادرات کشور نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۱.۷ میلیون دالر افزایش یافته است.

وی افزود که امارت اسلامی با وجود همه محدودیت‌ها و چالش‌های سیاسی توانسته به دستاورد های چشم‌گیری دست یابد.

این در حالی است که طا-لبان پس حاکمیت دوباره در افغانستان برگزاری نمایشگاه‌های تجاری تولیدی را به منظور رشد اقتصادی در کشور افزایش داده است.

آقای نظری تاکید کرد که نهادینه سازی فرهنگ مصرف محصولات داخلی، سبب رشد اقتصادی در کشور می‌شود و برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها به‌خاطر معرفی محصولات داخلی افغانستان مهم می‌باشد.

معین مسلکی وزارت اقتصاد می‌گوید که امارت اسلامی از صنایع نوپای داخلی حمایت کرده و در تلاش است تا به صنعت‌کاران قرض الحسنه پرداخت شود و صنایع کوچک در افغانستان حمایت شود.

از سویی هم زلمی پسرلی مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت که هدف از برگزاری نمایشگاه «تولیدات، کار و تحصیل» به منظور رشد تولیدات داخلی، معرفی محصولات جدید، فروش و لیلام اجناس با کیفیت به قیمت مناسب در کابل با اشتراک صد ها تاجر و سرمایه‌گذار است.

این نمایشگاه‌ها در حالی برگزار می‌شود که سازمان‌های بین‌المللی از بحران اقتصادی و گسترش فقر در کشور هشدار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا