آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

افتتاح نمایشگاه تولیدات صنعتی و ساختمانی در کابل

خبرگزاری دید: وزارت صنعت و تجارت طا-لبان با همکاری یک شرکت خصوصی تجارتی نمایشگاه چهار روزه تولیدات ملی صنعتی و ساختمانی را گشود.


این نمایشگاه چهار روزه امروز دوشنبه(۲۱ سنبله) با نمایش ۱۶۰غرفه از تولیدات داخلی توسط سرپرست وزارت صنعت و تجارت و مسئولان شرکت تجارتی صیام در کابل افتتاح شد.
نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت: قبل از به قدرت رسیدن امارت اسلامی در افغانستان، ۳۵ درصد کارخانه‌های تولیدی فعال بود اما امروز ۷۰ درصد کارخانه‌های صنعتی و تولیدی در افغانستان فعال شده است.
آقای عزیزی بر حمایت از تولیدات داخلی افغانستان تاکید کرده گفت: درحال حاضر تولیدات داخلی افغانستان در اروپا و امریکا به فروش می‌رسد که با وجود رقابت‌های سخت جهانی این کار ساده نبوده بلکه در اثر سعی و تلاش جمعی موفق به این کار شدیم.
عبدالقهار محمودی رییس تجارت بین‌المللی وزارت تجارت، تولید و صنعت را ستون فقرات اقتصاد کشور خوانده گفت: ترقی کشور بدون تولید و صنعت امر غیر ممکن است.
او گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تجارتی می‌تواند فرصت‌های بازرگانی را به وجود آورده و تاثیرات مثبت را بالای اقتصاد و سرمایه گذاری کشور داشته باشد.
شیرباز کمین‌زاده رییس اتاق صنایع و معادن افغانستان با تاکید بر اهمیت نمایشگاه‌ها گفت: ما در ۲۰ سال گذشته موفق به داشتن یک مکان نمایشگاهی نشدیم، گاهی در یک هوتل گاهی هم در یک هوتل نمایشگاه برگزار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا برگزاری نمایشگاه‌ها در زیر خیمه و هوتل‌ها معمول نیست، از حکومت سرپرست خواست که یک نمایشگاه ثابت را آماده کند تا عواید دولت بیشتر شده و هم برای تولیدات داخلی بازاریابی گردد.
صنعت‌کاران و تولید کنندگان با استقبال از برگزاری نمایشگاه‌ها می‌گویند که در بیش از ۲۰ سال گذشته مشکل برق ما حل نشده است.
این نمایشگاه‌ها درحالی برگزار می‌شود که افغانستان سالانه بیش از ۷ میلیارد دالر امریکایی واردات داشته و بیش از ۹۰ درصد نیازمندی کشور از خارج تامین می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا