آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

افتتاح پروژه‌ مدیریت محصولات زراعتی در قندهار؛ کار ۹۴۸ پروژه آغاز شد

مسئولان در وزارت زراعت می‌گویند که پروژه مدیریت محصولات زراعتی در ولایت قندهار افتتاح شده و همچنان کار ۹۴۸ پروژه دیگر نیز آغاز شده است.

مسئولان در وزارت زراعت می‌گویند که پروژه مدیریت محصولات زراعتی در ولایت قندهار افتتاح شده و همچنان کار ۹۴۸ پروژه دیگر نیز آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، در سفرش به ولایت قندهار، پروژه‌ مدیریت محصولات زراعتی را در ولسوالی دامان این ولایت افتتاح کرد.
قرار است کار ۹۴۸ پروژه، شامل ۹۰۰ کشمش‌خانه و ۴۸ سردخانه برای نگهداری انار، در ولایت قندهار، جمعاً به هزینه‌ی حدود ۵۲۰ میلیون افغانی ساخته شود.
در مراسم افتتاح این پروژه‌، عبدالحنان منیب معاون والی و شماری دیگر از مسئولان محلی حضور داشتند. قرار است ۹۰۰ کشمش‌خانه، هر کدام با ظرفیت ۱۶ متریک تن، در قندهار به هزینه‌ جمعی ۳۳۲ میلیون افغانی ساخته شود.
قندهار یکی از تولیدکننده‌گان بزرگ انگور در کشور است و ساخت این کشمش‌خانه‌ها، می‌تواند بخشی از مشکلات انگورداران این ولایت را حل کند.
هم‌چنان ۴۸ سردخانه‌ صفر انرژی برای نگهداری انار، به هزینه‌ ۱۲۴ میلیون افغانی در قندهار ساخته می‌شود.
انار قندهار، در کشور و جهان مشهور و خوش‌نام است و ساخت زیربناهای نگهداری آن، می‌تواند در مدیریت قیمت‌های انار در بازار و نیز تقویت اقتصاد باغداران کمک کند.
هم‌چنان چندین پروژه‌ دیگر، شامل توزیع خشک‌کننده‌های آفتابی میوه و سبزی شامل پروژه‌ی مدیریت محصولات زراعتی است.
در جریان کار ساخت این پروژه‌ها، برای صدها تن زمینه‌ی اشتغال فراهم می‌گردد. به همین ترتیب، پس از تکمیل کار ساخت این زیربناهای زراعتی، برای ده‌ها تن، زمینه‌ی کار دایمی نیز فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا