آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهفرهنگ و دانش

افتتاح کتابخانه محلی پروان/ مشکلات اهل مطالعه مرفوع شد

کتابخانه محلی پروان که به هزینه بیشتر از ۳ میلیون افغانی اعمار شده است، افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

کتابخانه محلی پروان که به هزینه بیشتر از ۳ میلیون افغانی اعمار شده است، افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.
به گزارش خبرگزاری دید، فضل‌الدین عیار والی پروان گفت که اعمار این کتابخانه مشکلات اهل مطالعه و آموزش را مرفوع نموده فرصتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.
والی پروان ضمن آنکه از گذشته‌های تاریخی ومبارزات بر حق و به موقع مردم پروان به نیکی یاد کرد، از وزیر افتصاد کشور خواست تا در اعمار موزیم ملی که مبین تاریخ روشن باشندگان این ولایت می‌باشد توجه جدی داشته باشد.
عبدالواحدهاشمی رییس اطلاعات و فرهنگ پروان، اعمار تعمیر کتابخانه محلی پروان را یکی از نیازمندی‌های مبرم اهل مطالعه، پژوهش و تحقیق خواند و آنرا مرکز ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان داشته از حمایت اداره محلی ونظارت مداوم ریاست‌های شهر سازی، اقتصاد و شهرداری در مراحل تطبیق این پروژه سپاسگزاری نمود.
هاشمی گفت: این کتابخانه در مساحت ۱۴۰ متر مربع که دارای یک سالون مطالعه، دو اتاق اداری، دو باب حمام عصری با تجهیزات آن به‌طور پخته و اساسی می‌باشد در یک منزل به ارزش بیش از ۳ میلیون افغانی به کمک مالی کشور هندوستان اعمار گردیده است و توقع ما اینست که در آینده بتوانیم یک کتابخانه عامه معیاری و مجهز با وسایل عصری نیز اعمار نماییم.
درهمین حال، حمید الله شهرانی رییس عمومی کتابخانه‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ از تلاش‌های اداره محلی پروان قدردانی کرده، کتابخانه را در جامعه رکن اساسی پیشرفت آن خوانده بر حمایت آن تاکید کرد.
آقای شهرانی به خاطر غنامندی کتابخانه محلی چاریکار ۵۰۰ جلد کتاب وعده نموده از اعمار یک باب کتابخانه مجهز و مدرن در آینده‌های نزدیک در ولایت پروان اطمینان داد.
وی همچنان از ایجاد کمپیوتر لب که شامل ۲۰ پایه کمپیوتر با تجهیزات الکترونیکی می‌باشد در ریاست اطلاعات و فرهنگ پروان خبر داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا