آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

افراد وابسته به حکمتیار به زور از مردم عشر و زکات می‌گیرند

روز گذشته ۳ فرد وابسته به حزب اسلامی حکمتیار با کتابچه‌های جمع‌آوری عشر و زکات‌شان در بغلان کشته شدند‌.
به گزارش خبرگزاری دید، در میان کشته‌‌شدگان، ذکریا داماد فرمانده میرویس نیز شامل بوده که در مدت دو روز ۸۳ رأس گوسفند را از مردمان «بالادوری» و «بابه نظر» جمع‌آوری کرده بود.
جنرال اکرام‌الدین سریع فرمانده پولیس ولایت بغلان در این مورد گفته است که یک گروه از افراد مسلح مشکوک می‌خواستند از ساحه «بابه نظر» و «بالادوری» در مسیر شاهراه کندز-بغلان به زور تفنگ از مردم عشر و زکات جمع‌آوری کنند که با دریافت اطلاع، پولیس ملی و پولیس محلی به محل رسیدند، اما همزمان با رسیدن نیروهای امنیتی از سوی این افراد بالای پولیس شلیک صورت می‌گیرد که در نتیجه پولیس نیز به دفاع پرداخته و سه تن از این افراد مسلح کشته شدند.
سریع در ادامه گفت که پس از مدت یک‌ونیم ساعت درگیری و کشته‌شدن سه تن از آنان، معلوم شد که این افراد مربوط به حزب اسلامی و قومندان میرویس بودند.
سریع همچنان گفته است که زکریا یکی از این افراد کشته شده که مسئولیت جمع‌آوری عشر و زکات از مردم بی‌دفاع و دهقان‌ها را به زور تفنگ به دوش داشت، داماد قومندان میرویس است.
فرمانده پولیس بغلان تاکید کرد، در حالی که اجساد این کشته شدگان در میدان نبرد باقی مانده است، از نزد آنان دو میل سلاح کلاشینکوف، دو عراده موتر سایکل و مقدار زیادی اسناد جمع‌آوری عشر و زکات نیز به دست پولیس افتاده است که پس از اعزام تیم بررسی روشن شد که این افراد در دو روز گذشته به تعدادی ۸۳ رأس گوسفند را به شکل عشر و زکات به زور از مردم مالدار و دهقان‌ها جمع‌آوری کرده بودند.
میرویس یکی از فرماندهان مسلح حزب اسلامی است که چندی پیش کارمندان ریاست امنیت ملی سه تن از صرافان را که پیش از این از ولایت کندز اختطاف شده بودند، پس از ۷۰ روز که در یک سیاه‌چال در مرکز فرماندهی حزب اسلامی به نام «قرارگاه خالد بن ولید» در منطقه‌ فابریکه قند نگهداری می‌‌شدند، آزاد ساختند که در پیوند به آن ۵ از تن افراد میرویس بازداشت شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا