آخرین اخبارجهانسیاست

افزارش کشتار فلسطینیان از سوی اسراییل

خبرگزاری دید: منابع در فلسطین اشغالی می‌گویند که دو فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته در جریان حمله نظامیان رژیم اسراییل در کرانه باختری کشته شدند.

افزارش کشتار فلسطینیان از سوی اسراییل

به نقل از یورونیوز، وزارت صحت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که نظامیان اسراییلی یک جوان ۲۹ ساله فلسطینی را روز پنج‌شنبه( ۲ جون/۱۲جوزا) در اردوگاهی در نزدیکی بیت‌ لحم کشتند. همچنین به گزارش برخی رسانه‌های خبری، یک فلسطینی دیگر بامداد روز چهارشنبه( اول جون/ ۱۱ جوزا) توسط نظامیان اسراییلی به قتل رسیده است.
با احتساب این دو کشته، شمار فلسطینی‌های کشته شده در تازه‌ترین روند خشونت‌آمیزی که در هفته‌های گذشته میان فلسطینی‌ها و اسرایيلی‌ها رخ داده است به بیش از ۳۵ نفر رسید.
بنا به گزارش‌ها، نظامیان اسراییل روز چهارشنبه یک زن ۳۱ ساله فلسطینی به نام «غفران وراسنه» را در کرانه باختری به ضرب گلوله کشتند. نظامیان اسراییلی گفتند که این زن «چاقو به دست» در حال نزدیک‌شدن به آن‌ها بوده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، غفران وراسنه در ماه اپریل و پس از گذراندن سه ماه زندان، آزاد شده بود.
سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی اعلام کرد که خانم وراسنه بیش از یک دهه خبرنگار بوده است. مرکز رادیویی «دریم» که در شهر الخلیل واقع است هم خبر داد که خانم وراسنه در راه استودیوی آنها برای اجرای برنامه بود که که کشته شد.
همچنین وزارت صحت تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد که دست‌کم یک فلسطینی در شهر جنین در جریان عملیات نظامیان اسراییلی برای تخریب خانه یکی از فلسطینی‌ها کشته شده است.
تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها پس از کشته‌شدن شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در بیت‌المقدس و راهپیمایی اسراییلی‌های افراطی ناسیونالیست در یک محله فلسطینی‌نشین در شرق بیت‌المقدس افزایش یافته است.
بنا به گزارش‌ها اگرچه در میان فلسطینی‌های کشته‌شده، شماری از شبه‌نظامیان هم بوده‌اند اما افراد دیگر هنگام پرتاب سنگ به سوی نظامیان رژیم اسراییل مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.
برخی از نهادهای حقوق بشری بر این نظرند که نیروهای نظامی و امنیتی رژیم اسراییل به جای بازداشت مهاجمان مظنون به خشونت متوسل می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا