آخرین اخبارافغانستان

افزایش اخاذی طالبان از مردم در ولایت غور


گروه طالبان در ولایت غور با تغییر تاکتیک، فشارهای اقتصادی را بالای مردم این ولایت تشدید کرده‌ است.
این گروه میزان دریافت زکات و مالیات را از مردم غور تا اندازه زیادی افزایش داده ‌است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید: افزایش دریافت زکات و مالیات از سوی طالبان، فشارهای اقتصادی زیادی را بر باشنده‌گان بسیاری از مناطق این ولایت تحمیل کرده ‌است.
به گفته وی، نیروهای امنیتی بارها در نبرد با مخالفان مسلح دولت پیروز میدان شده‌اند و این موضوع تغییر تاکتیک گروه طالبان را در پی داشته است.
آقای خطیبی گفته، در بسیاری از مناطق مردم از طالبان پیروی نکرده و از فرمان آنان سرپیچی می‌کنند، اما این گروه با افزایش مالیات فشار اقتصادی بالای آنان را افزایش داده تا ناچار به پیروی شوند.
او ادامه داد که از جانب دیگر گروه طالبان در غور حمایت‌های مالی خود را از دست داده و اکنون به فکر تامین نیازهای مالی خود از مردم هستند.
سخنگوی والی غور افزود که اداره محلی این ولایت تلاش دارد تا از طریق کمیته تبلیغاتی و نیز از طریق عالمان دینی مردم را به عدم پرداخت مالیات به طالبان تشویق کنند.
حلیمه پولاد، یک عضو شورای ولایتی غور نیز افزایش زکات و مالیات جمع‌آوری شده از سوی طالبان را در برخی از مناطق این ولایت تایید می‌کند.
اما ضیاءالدین ثاقب، آمر امنیت فرماندهی پولیس غور گفته که طالبان به جز برخی مناطق محدود در نزدیکی ولسوالی شهرک در دیگر مناطق کمتر موفق به دریافت زکات و مالیات شده‌اند.
پیش از این هم گزارش‌هایی از دریافت مالیات و زکات از مردم توسط طالبان گزارش شده بود، اما این بار میزان اخاذی‌های این گروه نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا