آخرین اخباراجتماعافغانستان

افزایش باد و گرد و غبار، باعث اذیت مردم هرات شده است

باشندگان هرات از چند روز به این‌سو شاهد بادها و گرد و غبار کم‌سابقه در این ولایت هستند، این موضوع باعث تعطیل شدن برخی کارها و بروز سایر مشکلات برای آنان شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، شماری از باشندگان هرات می‌گویند: از روز شنبه به این طرف بادها و گرد و غبار در این ولایت به حدی افزایش یافته که باعث تعطیل شدن کارهای آنان شده است.
محمد، کارگر نمای ساختمان می‌گوید: به دلیل وجود گرد و غبار و بادی که گاهی شدید می‌شود، نمی‌توانم بدون نگرانی به کارم برسم و در برخی اوقات بادها باعث تعطیل شدن کارم شده است.
در همین حال، مسئولان اداره حفاظت از محیط زیست هرات، دلیل افزایش گرد وغبار را در این ولایت تخریب فرش نباتی و کمر بند سبز در اطراف این ولایت عنوان می‌کنند.
حامد الهام مدیر عمومی اطلاعات اداره حفاظت از محیط زیست هرات، ابراز می‌کند که فرش نباتی در حفاظت از محیط زیست تاثیر مهم دارد، اما باید سال‌ها زحمت کشید و منتظر ماند تا در این ولایت این پدیده دوباره ایجاد شود.
وی کمبود بودجه انکشافی را عمده ترین عامل سد راه اداره حفاظت از محیط زیست به منظور حفاظت از فرش سبز عنوان می‌کند.

این در حالیست که گرد وغبارها در ولایت هرات عصر روز شنبه ۲۰ اسد آغاز و تا کنون ادامه دارد و باعث شده تا مردم با مشکلات زیادی در هنگام رانندگی و سایر فعالیت‌های روزمره مواجه شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا