آخرین اخبارمنطقه

افزایش بودجه نظامی چین برای مقابله با تهدیدات خارجی

چین برای محافظت از خود در مقابل تهدیدات بیرونی، بودجه نظامی سالانه خود را حدود ۷ درصد افزایش می‌دهد.
به نقل از بی بی سی، فو یینگ، سخنگوی کنگره ملی خلق چین ضمن اعلام این مطلب گفت که بیجینگ خواهان حل مسالمت‌آمیز اختلاف‌های ارضی با همسایگان از طریق گفت‌وگو و رایزنی است؛ اما در عین حال باید بتواند از حاکمیت، منافع و حقوقش دفاع کند.
وی با اشاره به تنش‌های موجود میان چین و همسایگان این کشور و موضع‌گیری واشنگتن در این باره گفت: شاید امریکا اساساً نگران این است که توان نظامی چین به آنها برسد؛ اما ما یک کشور در حال توسعه‌ایم و شکاف عمیقی بین توانایی‌های نظامی چین و امریکا وجود دارد.
همسایگان این کشور از استقرار تجهیزات نظامی در جزایر مصنوعی دریای جنوبی چین، اظهار نگرانی می‌کنند. عکس‌های ماهواره‌ای حاکی از تکمیل تجهیزات لازم برای استقرار موشک‌های زمین به هوا در این جزیره‌ها است.
چین با ساخت هواپیمای رادارگریز و ناو هواپیمابر، به دنبال افزایش توان دفاعی خود در رقابت با قدرت‌های غربی است.
این دومین سال متوالی است که بودجه نظامی چین حدود ۷ درصد افزایش می‌یابد. پیش از آن رشد سالانه بودجه نظامی این کشور بالای ۱۰ درصد بوده است.
بودجه نظامی سال گذشته چین ۱۳۸ میلیارد دالر بود که در مقابل بودجه نظامی ۵۳۰ میلیارد دالری امریکا اندک به نظر می‌رسد. هرچند که برخی ناظران غربی معتقدند، رقم واقعی بودجه نظامی این کشور بیش از آن چیزی است که اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا