آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

افزایش بی‌پیشینه حاصلات آلو بخارا در غزنی

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور از افزایش بی‌پیشینه حاصلات آلو بخارا در ولایت غزنی خبر داده است. به گفته این وزارت، در جریان سال روان خورشیدی، از ۲۶۰ هکتار باغ اضافه‌تر از ۲۰۰۰ تن حاصل به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری دید، اکبر رستمی، سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مال‌داری امروز جمعه (۴ میزان) گفته که در ولایت غزنی چهار نوع آلوبخارا پروش داده می‌شود که که امسال حاصلات آن به گونۀ بی‌سابقه افزایش پیدا کرده است.
به گفته او، در حال حاضر افغانستان حاصلات این میوه را پس از بسته‌بندی و پرورسس به هند، پاکستان، امارات متحدۀ عربی، انگلستان و امریکا صادر می‌کند.
بربنیاد معلومات وزارت زراعت، آبیاری و مال‌داری افغانستان در حال حاضر یک کیلو آلوبخاری خشک در بازارهای کشور به قیمت اضافه‌تر از ۲۰۰ افغانی به فروش می‌رسد.
آقای رستمی در این خصوص تصریح کرده است: یکی از چالش‌های اساسی در قسمت آلوبخارای غزنی بسته‌بندی و پروسس است که در این راستا کارها جریان دارد.
به گفته او هم اکنون، ۴هزار و ۲۹۴ هکتار باغ آلوبخارا در بخش‌های افغانستان موجود است که حاصل هر‌هکتار زمین آن، به هفت متریک‌ تن تخمین زده می‌شود.
آقای رستمی تاکید کرد که افزون بر غزنی، آلوبخارا در ولایت‌های کابل، لوگر، پروان، کندهار، زابل و میدان ‌وردک تولید می‌شود که غزنی بیشترین و باکیفیت‌ترین آن را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا