آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاست

افزایش تلفات حملات انتحاری امروز در کابل؛ ۲۱ کشته و ۴۱ زخمی

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، حملات انتحاری امروز دوشنبه (۱۰ ثور) در منطقه به شدت محافظت شده شش درک در شهر کابل، ۲۱ کشته و ۴۱ زخمی برجای گذاشت که ۶ خبرنگار نیز در میان کشته شدگان است.
شش کشته و یک زخمی این رویداد، خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌‌ای هستند.
به گزارش خبرگزاری دید، وحید مجروح سخنگوی وزارت صحت عامه گفته است که در نتیجه این دو حمله انتحاری، ۲۱ جسد و ۴۱ زخمی به شفاخانه‌ها منتقل شده است.
در همین حال، حشمت استانکزی سخنگوی پولیس کابل به رسانه‌ها گفته است که در اثر این حمله ۲۵ نفر کشته شده و بیش از ۴۵ نفر دیگر زخم برداشته است.
حوالی ساعت هشت صبح امروز، نخست یک حمله انتحاری توسط یک عامل انتحاری موترسایکل‌سوار بر ساختمان یک بخش ریاست امنیت ملی واقع در منطقه شش‌درک شهر کال انجام شد.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله گفته است که در انفجار اول، ۴ تن کشته و ۵ تن زخمی شده‌اند.
اما نیم ساعت پس از انفجار اول، در حالی که خبرنگاران و تصویربرداران و هم‌چنین نیروهای امنیتی در محل حادثه جمع شده بودند، انتحارکننده‌ دیگر در پوشش تصویربردار خود را به محل رویداد می‌رساند و دست به حمله انتحاری می‌زند.
پولیس کابل گفته که حمله‌کننده دوم انتحاری با استفاده از دوربین در میان خبرنگاران به ساحه انفجار رفته و خود را منفجر کرده است.
بر اساس آخرین گزارش‌های موجود، در نتیجه انفجار دوم سه خبرنگار و سه تصویربردار رسانه‌ها کشته و یک تصویربردار دیگر زخمی شده است.
تصویربردار خبرگزاری فرانسه، تصویربردار شبکه خبری طلوع نیوز و همچنین خبرنگار و تصویربردار تلویزیون یک در میان کشته‌ شدگان این رویداد هستند.
در کمتر از یک هفته اخیر، این دومین رویداد خونین در کابل است، اما تاکنون مسئولیت این رویداد را گروهی به دوش نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا