آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

صدیقی:

افزایش خشونت‌های طالبان سبب بی‌اعتمادی در روند صلح می‌شود

سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که دولت به مبارزه با کرونا متعهد است. او همچنان در خصوص کاهش نیروهای امریکایی گفت که کاهش این نیروها تاثیری بر مناسبات دو کشور ندارد و مانع اصلی آغاز مذاکرات صلح خشونت‌های طالبان است.

سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که دولت به مبارزه با کرونا متعهد است. او همچنان در خصوص کاهش نیروهای امریکایی گفت که کاهش این نیروها تاثیری بر مناسبات دو کشور ندارد و مانع اصلی آغاز مذاکرات صلح خشونت‌های طالبان است.
به گزارش خبرگزاری دید، صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور که امروز شنبه(۷ سرطان) در کنفرانس هفته‌وار خود در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد، گفت: رییس جمهور غنی گزارش‌ها از عدم پرداخت معاش‌ها و امتیازات کارکنان صحی در شفاخانه‌ افغان- جاپان را دریافت کرده است.
او افزود که حکومت برای حل مشکلات کارکنان صحی، متعهد می‌باشد و قرار است امروز رییس جمهور مشکلات داکتران وکارکنان صحی شفاخانه‌ افغان-جاپان را در حضور سرپرست وزارت صحت، بررسی و برای حل آن‌ها، دستور فوری دهد.
سخنگوی رییس جمهور از پیشرفت‌ها در پروسه صلح گفت: دولت افغانستان به تامین صلح در کشور متعهد است ودر راستای صلح وثبات در کشور، بزرگترین قدم‌ها را برداشته است.
او اما با اشاره به آن که افزایش خشونت‌ها از جانب طالبان، ملت بزرگ افغانستان را نگران ساخته است، افزود: تداوم خشونت‌ها فضای اعتماد برای آغاز گفت‌وگوهای صلح را خدشه‌دار خواهد کرد.
صدیقی گفت: تیم گفت‌وگو کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان، برای آغاز مذاکرات صلح آماده است و هیچ‌گونه ممانعتی برای آغاز گفت‌وگوهای صلح، از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان وجود ندارد.
سخنگوی رییس جمهور با تأکید به آن که هرگونه مانع احتمالی از سوی طالبان است، افزود: نزدیک به ۴ هزار زندانی طالب از سوی دولت افغانستان به هدف آغاز مذاکرات صلح رها شده است.
سخنگوی رییس جمهور در پاسخ به پرسش‌ها در مورد کاهش نیروهای امریکایی گفت: مناسبات دولت جمهوری اسلامی افغانستان با ایالات متحده امریکا، به اساس تعهدات دوجانبه‌ دو دولت استوار می‌باشد و تعداد سربازان امریکایی تعیین کننده مناسبات بین دو کشور نیست.
او گفت رقم کنونی سربازان نیروهای امریکایی، پاسخگوی ماموریت آموزشی، مشورتی و همکاری به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است و تأکید کرد که ماموریت حمایت قاطع هم‌چنان ادامه خواهد داشت.
سخنگوی رییس جمهور گفت: دولت جمهوری اسلامی افغانستان از اظهارات پنتاگون که گفته است: شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به صورت اوسط تا ۸۰۰۰ تن باقی خواهند ماند و هر گونه کاهش بیشتر در شمار نیروها فراتر از این رقم، بر اساس شرایط و با تکیه بر ارزیابی دولت ایالات متحده از اوضاع عمومی امنیتی افغانستان و میزان پایبندی و تعهد طالبان به مواد موافقت‌نامه صلح‌ بین ایالات متحده و گروه طالبان صورت خواهد گرفت، استقبال می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا