آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

افزایش عملیات‌های نظامی پاکستان در مرز با افغانستان

خبرگزاری دید: ارتش پاکستان عملیات‌های نظامی خود را طی هفته‌های اخیر در مرز با افغانستان افزایش داده است.

افزایش عملیات‌های نظامی پاکستان در مرز با افغانستان
به نقل از رویترز، ارتش پاکستان می‌گوید که جناح‌های اسلام‌گرا و جدایی‌طلب در یک ماه اخیر دست‌کم ۱۴ نظامی پاکستانی را کشته است و ۳ مورد از این حملات از سوی جنگجویانی که از افغانستان وارد پاکستان شده، انجام شده است.
حکومت سرپرست طا-لبان که با بحران گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کند، هرگونه استفاده از خاک افغانستان برای این حملات رد کرده است.
اما به رغم تضمین‌های طا-لبان، نزاع‌های مربوط به خط دیورند که عامل اصلی اختلافات دو کشور طی دهه‌ها بوده است، ممکن روابط پاکستان با طا-لبان را تضعیف کند.
ارتش پاکستان می‌گوید که ۶ شورشی در آخرین درگیری روز گذشته در ایالت بلوچستان کشته شده‌اند.
ارتش پاکستان در بیانیه گفته است: ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات برای از بین بردن این گونه عاملان اقدامات تروریستی در پاکستان ادامه خواهد داشت.
یک مقام ارشد امنیتی پاکستان که از عملیات مرزی آگاهی دارد، گفته است: ما عملیات مبتنی بر اطلاعات را تشدید کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که از ورود شبه‌نظامیان خودداری می‌کنیم. ما هرکسی را که تهدید باشد، هدف قرار می‌دهیم، چه جدایی‌طلب باشد یا شبه‌نظامی اسلام‌گرا.
با این حال، طا-لبان گزارش‌ها مبنی بر این ‌که خاک افغانستان برای انجام حملات علیه پاکستان استفاده شده باشد، را رد کرده‌اند و می‌گویند امیدوار است گفت‌وگوها بتواند این مشکل را حل کند.
عنایت‌الله خوارزمی سخنگوی سرپرست وزارت دفاع طا-لبان گفته است: ما تلاش می‌کنیم چنین اقدامات را از طرق دیپلماتیک حل کنیم.
از سویی هم، جنگجویان طا-لبان اغلب برنامه حصارکشی مرزی از سوی پاکستان را متوقف کرده‌اند؛ امری که منجر به درگیری نیز شده است.
ملا محمد یعقوف سرپرست وزارت دفاع طا-لبان می‌گوید که حکومت آن‌ها تا کنون در مورد حصارکشی مرز تصمیم نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا