آخرین اخبارسیاستمنطقه

افزایش فعالیت داعش در پاکستان

خبرگزاری دید: گزارشی که به تازگی منتشر شده حاکی است که فعالیت گروه تروریستی داعش شاخه خراسان در افغانستان کاهش، اما در پاکستان افزایش یافته است.

داعش

آسوشیتدپرس به تازگی در گزارشی از ولایت ننگرهار و نواحی مرزی پاکستان گفته است که داعش در افغانستان تضعیف شده، اما حملات تروریستی این گروه در پاکستان گسترش یافته است.
بربنیاد این گزارش، داعش شاخه خراسان حملات انتحاری خود را در شمال غرب پاکستان تشدید کرده است، جایی که این گروه شیعیان را هدف قرار می‌دهد. در یکی از تازه‌ترین حملات، بیش از ۶۰ نمازگزار هنگام ادای نماز کشته شدند.
مقامات پاکستانی گفتند که حمله‌کننده باشنده کابل بوده و در افغانستان آموزش دیده بوده است.
امیر رنا رییس موسسه مطالعات صلح پاکستان بر این باور است که میزان حملات تروریستی داعش در پاکستان طی یک‌ سال گذشته افزایش یافته است.
به گفته او، داعش ۵۲ حمله تا ماه مارچ در پاکستان انجام داده، در حالی‌که سال قبل این رقم ۳۵ حمله بود. در این حملات ۱۵۵ تن جان خود را از دست دادند.
گفته می‌شود که داعش در پاکستان به کمک گروه‌های شیعه‌ستیز چون لشکر جنگهوی به مردم شیعه حمله می‌کند.
در این گزارش آمده است که برعکس، حملات داعش در افغانستان کاهش یافته است.
برخی ناظران می‌گویند که نفوذ عمیق طا-لبان در روستاهای افغانستان و ارتباط با مساجد و مدارس حتی در کوچک‌ترین روستاها، فضا را برای داعش تنگ کرده است.
این گروه در سال ۲۰۱۹ توانسته بود در ننگرهار مناطقی را تحت کنترول خود در آورد و در ولایت مجاور آن، کنر نیز نفوذ خود را گسترش دهد.
سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود شمار اعضای داعش شاخه خراسان را ۴ هزار تن اعلان کرده بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا