آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

افزایش قربانیان انفجار خونین شنبه در کابل؛ بیش از ۵۰ کشته و ۱۰۰ زخمی

یک شب پس از انفجار خونین روز گذشته در نزدیک مکتب دخترانه سید‌الشهدا در غرب کابل، آمارها نشان می‌دهد که این انفجار، بیش از ۵۰ تن کشته و همچنان بیش از ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری دید، طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که در انفجار روز گذشته در نزدیک مکتب سیدالشهدا در منطقه برچی کابل، تاکنون بیش از ۵۰ تن کشته شده است.
سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که همچنین در این انفجار، بیش از صد تن دیگر نیز زخمی شده و احتمال افزایش قربانیان این حادثه نیز وجود دارد.
این در حالی‌ست که یک منبع گفته که در این انفجار، ۵۵ تن کشته و ۱۵۵ نفر دیگر نیز زخمی شده است.
گفته می‌شود که اکثر تلفات این انفجار، دانش آموزان مکتب دخترانه «سیدالشهدا» در غرب کابل بودند.
برخی منابع خارجی گفته‌اند، از زمانی که امریکا اعلام کرد نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند، کابل در وضعیت آماده باش بسر می‌برد و جنگجویان طالبان نیز عملیات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کرده‌اند.
محمد اشرف غنی رییس جمهور، طالبان را در این حمله مقصر خوانده و در اعلامیه‌ای گفته است: «طالبان با تشدید جنگ نامشروع و خشونت شان یکبار دیگر نشان دادند که نه تنها به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی تمایل ندارند، بلکه با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده به خاطر صلح را سبوتاژ می‌نمایند».
اما گروه طالبان دست داشتن در انفجار روز گذشته را رد کرده است.
هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) با تقبیح این حمله در یک توییت نگاشته است که خانوادهه ملل متحد در افغانستان تاثرات عمیق خویش را به خاطر انفجار در ساحهٔ دشت برچی کابل ابراز می‌دارد که در آن شمار زیادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا