آخرین اخبارافغانستان

افزایش ۵۰درصدی عواید بندر حیرتان


رییس شهرک بندری حیرتان می‌گوید: افزایش میزان مبادلات تجارتی در شهرک مرزی حیرتان، سبب افزایش روزافزون عواید در این شهرک شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالرؤف امیری، رییس شهرک بندری حیرتان گفت: تامین امنیت در ولایت بلخ و داشتن مدیریت سالم، سبب افزایش مبادلات تجارتی از طریق حیرتان شده است.
وی گفت: در اکثریت بخش‌ها تا ۵۰ درصد عواید افزایش یافته است، ولی عواید کلی این شهرک مرزی در سه سال اخیر رو به افزایش بوده است. به گفته امیری، در سال ۱۳۹۴ عواید عمومی شهرک مرزی حیرتان بالغ بر ۷ و نیم میلیارد افغانی شده بود، اما در سال ۱۳۹۵ به ۱۰ و نیم میلیارد افغانی رسید. سال جاری ماهانه بیش از یک میلیارد افغانی عواید این شهرک ثبت شده که تا پایان سال عواید یک‌ساله بالغ بر ۱۲ میلیارد افغانی خواهد شد.
امیری اضافه کرد، در حال حاضر تمامی کارها از قبیل گمرک کالا و بارگیری اجناس به صورت عادی انجام می‌شود و مشکلات و نیازهای تجارتی تاجران و سرمایه‌داران در این شهرک مرفوع می‌شود.
شهرک مرزی حیرتان در ۷۵ کیلومتری مزار شریف موقعیت دارد که با کشور ازبکستان و از آن طریق با کشورهای آسیای میانه، روسیه و چین از طریق خط ریل، و راه زمینی وصل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا