آخرین اخبارافغانستانسیاست

ثبت احوال نفوس:

افشاگری ایتلاف ملی بزرگ مخدوش ساختن اذهان عامه است


روح الله احمدزی سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس کشور امروز یکشنبه (۱۱سنبله) طی نشست خبری درکابل گفت: شناسنامه هایی که ایتلاف بزرگ سیاسی افغانستان دیروز به نمایش گذاشته است، جعلی است.
به گزارش خبرگزاری دید، ایتلاف ملی بزرگ افغانستان دیروز با افشای صد هزار شناسنامه‌ جعلی، خواستار اصلاحات در روند برگزاری انتخابات پارلمانی شد.
ایتلاف ملی بزرگ افغانستان مدعی است که این شناسنامه‌های جعلی که در ۳۳ ولایت افغانستان به جز از ولایت غزنی توزیع شده، از سوی ایتلاف ملی بزرگ جمع آوری شده است.
ایتلاف ملی بزرگ ادعا دارد که اکثر این شناسنامه‌ها به صورت بسته‌ ای از سوی «ارگ ریاست جمهوری» به نامزدان مورد حمایت حکومت توزیع شده و از سوی کمیسیون انتخابات برچسب زده شده‌ است.
اما روح الله احمدزی سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس کشور می گوید: قبلاً جمعی از این تذکره های جعلی به ما رسیده بود و مدتی هم تحقیقات را در این باره انجام داده بودیم.
وی بیان داشت، این شناسنامه ها در نزد ما نه کنده دارد، نه اساس و نه هم مهر و امضا بلکه کاملاً جعلی است.
سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس می گوید: ۵ میلیون تذکره تازه توزیع شده نزد ما اساس دارد که از این شمار ۲٫۵ میلیون آن را الکترونیکی ساختیم و ۲٫۵ میلیون دیگر تحت کار است که الکترونیکی شود.
سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس کشور می گوید که اداره شان به وزارت امور داخله مکتوب داده است که درباره شناسنامه های جعلی توزیع شده که دیروز ایتلاف ملی بزرگ افغانستان آن را به نمایش گذاشته بود تحقیق کند که کی این خیانت ملی را مرتکب شده است احزاب سیاسی باید اول این اسناد را به ما نشان می داد و بعداً اقدام می کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا