آخرین اخبارجهان

افشای رشوه‌گیری مشاور برکنارشده ترامپ

مایکل فلین، مشاور امنیتی پیشین دونالد ترامپ، مبالغی که از روسیه دریافت کرده بود را در اظهارنامه مالیاتی خود ذکر نکرده است. تحقیقات دستگاه امنیتی امریکا درباره روابط احتمالی فلین با حکومت روسیه ادامه دارد.
به گزارش دویچه‌وله، مشاور پیشین دونالد ترامپ در امور امنیت ملی، مبالغی که از یک تلویزیون و یک شرکت هواپیمایی روسی دریافت کرده بود را در اظهارنامه مالیاتی خود ذکر نکرده است.
گفته می‌شود که مایکل فلین در اظهارنامه مالیاتی خود که در پایان ماه مارچ ۲۰۱۷ تنظیم و ارایه کرده بود، دو مورد را قید نکرده است، که یکی به دریافتی او از یک شبکه تلویزیونی روسی برمی‌گردد و مورد دیگر به دریافتی از یک شرکت هواپیمایی.
در اظهارنامه مالیاتی مبالغی که فلین از دو منبع یادشده بابت چند سخنرانی دریافت کرده، مشخص نیست و آن‌ها در فهرستی با عنوان “بیش از پنج هزار دالر در سال” قرار گرفته‌اند.
افشاگری تازه کاخ سفید اکنون به تخلفات قانونی فلین افزوده می‌شود. او متهم به همکاری با حکومت روسیه برای تاثیر گذاشتن بر روند انتخابات ریاست جمهوری امریکا است که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد.
مقامات امنیتی امریکا که درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ایالات متحده تحقیق می‌کنند، مشغول بررسی فعالیت‌های فلین هستند. این جنرال بازنشسته که به مقام مشاور امنیتی ترامپ منصوب شده بود، پس از تنها ۲۴ روز ناچار به کناره‌گیری شد.
پیش از این الیجا کامینگز، نماینده دموکرات از ایالت مریلند، مدارکی منتشر کرد که نشان می‌دادند، فلین پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، بیش از ۶۷ هزار دالر از شرکت‌های روسیه، از جمله نزدیک به ۳۴ هزار دالر از تلویزیون “راشا تودی” دریافت کرده‌ است.
به گفته این نماینده حزب دموکرات، دریافت پول از تلویزیون دولتی روسیه، برخلاف قوانین ایالات متحده است که به مقام‌های نظامی بازنشسته آن کشور اجازه نمی‌دهد هدیه‌ای از سوی قدرت‌های خارجی دریافت کنند.
پیش از این دونالد ترامپ اظهارات نمایندگان حزب دموکرات را کارزاری خصمانه در انتقام از پیروزی او بر هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها، دانسته بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا