آخرین اخباراجتماعافغانستانصحت

افغانستان؛ آغاز نخستین دور واکسین پولیو در سال ۲۰۲۲

خبرگزاری دید: یونیسف اعلام کرده است که نخستین کمپاین تطبیق واکسین فلج کودکان برای سال ۲۰۲۲ در افغانستان، امروز سه‌شنبه( ۲۸ جدی) آغاز شده است.

طبق اعلام یونیسف، این کمپاین قرار است چهار روز ادامه یابد. در این کمپاین ۹.۹ میلیون کودک زیر سن پنج سال در سراسر افغانستان واکسین پولیو خواهند شد.
این نهاد گفته است که در سال ۲۰۲۱ کمترین میزان انتقال ویروس پولیو در افغانستان به ثبت رسیده که فرصت بی‌سابقه برای قطع انتقال ویروس پولیوی وحشی و دست‌یابی به ریشه‌کن کردن این ویروس را فراهم کرده است.
به گفته اداره یونیسف، در دو کمپاین جداگانه در ماه‌ نوامبر سال ۲۰۲۱، ۸.۵ میلیون کودک و در دسمبر همین سال هشت میلیون کودک زیر پنج سال واکسین شده‌اند.
در کمپاین واکسین ماه نوامبر ۲۰۲۱ میلادی ۵٫۸ میلیون کودک زیر سن پنج سال و در کمپاین واکسین ماه دسمبر ۲۰۲۱ بیش از ۸ میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین پولیو شدند.
در سال ۲۰۲۱ چهار مورد فلج کودکان نوع WPV1 در افغانستان گزارش شد که از این‌ جمله، نخستین مورد در غزنی و سه‌ مورد دیگر در ماه‌های اکتوبر و نوامبر در قندهار به ثبت رسید.
آلیس آکونگا، نماینده یونیسف در افغانستان گفته است که این اداره برای محو پولیو و دیگر بیماری‌ها در افغانستان به کار خود ادامه می‌دهد.
این اداره همچنان از طالبان خواسته است که از کارکنان ساحوی محافظت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا