آخرین اخبارافغانستانگزارش

افغانستان؛ ناامنی و افزایش کشت مواد مخدر!

به گفته آقای دانشیار، میزان کشت و ترانزیت مواد مخدر در کشور ارتباط مستقیم با ناامنی دارد…



کابل امروز دوشنبه میزبان کنفرانس منطقوی با حضور نمایندگان شش کشور همسایه افغانستان، نمایندگان روسیه، ترکیه، امارات متحده عرب و هند پیرامون مبارزه با مواد مخدر است.
به گفته مقامات وزارت مبارزه با مواد مخدر، در جریان این کنفرانس دو روزه، استراتژی مشترک منطقوی برای مبارزه علیه مواد مخدر تکمیل خواهد شد.
مقامات افغان بارها گفته‌اند، گروه‌های قاچاقچی که مواد مخدر افغانستان را به خارج از کشور انتقال می‌دهند، با شبکه‌های تررویستی رابطه داشته و در ناامنی‌ها نقش دارند که سبب پیشروی گروه‌های هراس‌افکن در نقاط مختلف کشور شده است.
محمد حنیف دانشیار، سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان در این مورد می‌گوید:« هدف این کنفرانس تقویت همکاری‌های منطقوی به هدف مبارزه علیه مواد مخدر است که اکثریت قاچاق مواد مخدر از طریق کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.»
دانشیار افزود:« پاکستان ۴۰ درصد، ایران ۳۰ درصد، کشور های آسیای‌میانه ۲۹ درصد در قاچاق مواد مخدر افغانستان دخیل هستند.»
به گفته آقای دانشیار، میزان کشت و ترانزیت مواد مخدر در کشور ارتباط مستقیم با ناامنی دارد .
پیش از این سیگار، یا اداره سرمفتش ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان در گزارش سه ماه اول سال روان میلادی، کاهش ۶۰ درصدی عملیات نیروهای افغان بر ضد مواد مخدر را به دلیل وضعیت نادرست امنیتی نشر کرده بود.
با آن‌که دولت افغانستان و کشورهای کمک‌کننده همواره بر مبارزه جدی با پدیده مواد مخدر تاکید داشته‌اند، اما دیده می‌شود که کشت و مواد مخدر در کشور نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا