آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطا محمد نور:

افغانستان با یک توطئه داخلی و خارجی سازمان یافته سقوط کرد/ استبداد و انحصار هرگز پایایی ندارد

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی می‌گوید که افغانستان در پی یک توطئه سازمان‌یافته به یک جناح تحویل داده شد، اما رویای تسلط و استبداد هرگز پایداری نداشته و ندارد.

رهبر جمعیت اسلامی در همایشی که به مناسبت چهلم خیر محمد خیرخواه اندرابی در لندن برگزار شده بود، این موضوعات را بیان کرده است.

نور: افغانستان حدود یک و نیم سال قبل در پی یک توطئه سازمان‌یافته داخلی، منطقه‌ای و برخی کشورهای جهان به طا-لبان تحویل داده شد.

وی افزود، «گروهی که بر بنیاد محاسبات نادرست حامیان جهانی شان بر سرنوشت امروز افغانستان مسلط شده است با این تصور که افغانستان سرزمین بدون دردسر به آنان است، به هر اقدام جابرانه‌ای متوسل شده‌اند».  

عطا محمد نور همچنین از روزهای شکل‌گیری سنگرهای اندراب‌، پس از سقوط جمهوریت سخن زد و بیان داشت که به صورت پیوسته با برخی فرماندهان و سنگرداران اندراب‌ها چه مستقیم و یا با واسطه بزرگان تماس داشته و دارد و از درد و رنج و شجاعات و ایستادگی آن‌ها در هر نقطه آگاهی دارد.

وی افزود: سنگرداران اندراب‌ها به حدی برای طا-لبان خطر ایجاد کردند که از هیچ شیوه‌ای برای سرکوب آن‌ها دریغ نکردند، اما اندراب‌ تسخیرناپذیر و استوار باقی ماند.

در این همایش شماری از رهبران دیگر نیز سخنرانی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا