آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

افغانستان بخشی از سفر بایدن به بریتانیا، بلجیم و سویس

جو بایدن رییس جمهور امریکا در سفر رسمی خارجی خود قرار است در نشست جی-۷ در بریتانیا و جلسات ناتو روی موضوعاتی مانند کووید-۱۹، چالش‌های امنیتی، کاهش نیروها از افغانستان و موضوعات مورد علاقه با رهبران جهان به گفت‌وگو بنشیند.


به گزارش خبرگزاری دید، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده روز گذشته در کنفرانس خبری در کاخ سفید پیرامون آجندای سفر جو بایدن رییس جمهور این کشور توضیحات داد.
بایدن قرار است روز چهارشنبه امریکا را به مقصد بریتانیا ترک گفته و از آن‌جا به بروکسل و جنوا سفر کند.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا گفته است که سفرهای جو بایدن به مسایل اساسی سیاست خارجی امریکا برای مقابله با چالش‌های بزرگ می‌پردازد.
در بروکسل، بایدن در جلسات ناتو و اجلاس ایالات متحده-اتحادیه اروپا اشتراک خواهد کرد.
سالیون افزوده است: در مورد ناتو، رییس جمهور بایدن به چالش‌های امنیتی دوامدار که مسئله اصلی متحدان است، از جمله روسیه رسیدگی خواهد کرد و دوره باقی‌مانده خروج نیروها را از افغانستان هماهنگ می‌کند. اما آن‌ها همچنین به چالش‌های امنیتی در حال ظهور فرا روی متحدان، از جمله چالش سایبری و چین تمرکز خواهند کرد.
مشاور امنیت ملی امریکا در ادامه بیان داشته است که بایدن اهمیت تقسیم مسئولیت‌ها را نیز تقویت خواهد کرد.
دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه
دیدار جو بایدن با ولادیمیر پوتین بخش دیگر این سفر خوانده شده است.
سالیوان در این رابطه گفته است: ما این را بخش مهم دفاع از منافع امریکا و ارزش‌های امریکا می‌دانیم. جو بایدن به رغم اختلافات کشورهای مان با ولادیمیر پوتین ملاقات نمی‌کند. او به خاطر اختلافات کشورهای مان دیدار می‌کند. کارهای زیادی است که ما باید انجام دهیم.
دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه
جو بایدن هفته آینده در دیدار با رجب طیب اردوغان در باره سوریه، افغانستان و سایر مسایل منطقه‌ای گفت‌وگو و اختلافات برجسته بین واشنگتن و انقره را نیز بررسی خواهد کرد.


دو جانب همچنین دیدگاه‌های خود را در مورد درگیری نگورنو-قره‌باغ نیز شریک خواهند کرد.
دیدار بایدن با اردوغان در حالی صورت خواهد گرفت که ترکیه به تازگی برای حفظ حضور مشروطش در کابل اعلام آمادگی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا