آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

افغانستان به خواست ارمنستان واکنش نشان داد

وزارت امور خارجه کشور در واکنش به خواسته ارمنستان مبنی بر لغو عضویت افغانستان در سازمان پیمان امنیت جمعی، گفته است که در این مورد شورای رهبری این سازمان تصمیم گیرنده است.

به گزارش خبرگزاری دید، گران هیواد سخنگوی وزارت خارجه امروز شنبه (۱۲ میزان) در یک کلیپ ویدئویی گفته است که در مورد لغو، انفصال و یا تعلیق عضویت اعضای ناظر سازمان پیمان امنیت جمعی، شورای رهبری این سازمان تصمیم می‌گیرد.
به گفته‌ آقای هیواد، شورای رهبری سازمان پیمان امنیت جمعی متشکل از رهبران دولت‌های عضو این سازمان است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان با این کشورها و رهبران‌شان روابط «بسیار نیک و حسنه» دارد.
سخنگوی وزارت خارجه بر موقف قبلی این وزارت در مورد منازعه‌ «نگورنو – قره‌باغ»، منطقه‌ مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان تأکید کرده است.
هیواد گفته است: «موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان این است که این مشکل از راه مذاکره و دیالوگ حل شود و بر این موقف خودش استوار است».
وزارت خارجه‌ افغانستان در هفتم میزان در اعلامیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌های شدید نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه‌ «نگورنو – قره‌باغ»، همچنان گفته بود: «منطقه‌ نگورنو – قره‌باغ» به‌عنوان بخشی از آذربایجان در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است. افغانستان خواهان ختم اشغال نگورنو – قره‌باغ بوده، در این راستا از تلاش‌های مردم و دولت آذربایجان و سایر ملل جهان پشتیبانی می‌کند».
به دنبال آن شورای ملی ارمنستان از دبیرخانه‌ مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی یا «CSTO» رسماً خواست که روند لغو عضویت افغانستان را در این سازمان آغاز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا