آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستمنطقه

داکتر عبدالله:

افغانستان تشنه صلح است/ هراس‌افکنان از پناهگاه شان محروم شوند

داکتر عبدالله می‌گوید که تهدید‌های ناشی از اعمال دهشت‌افکنانه هنوز هم یکی از چالش‌های عمده در برابر افغانستان و کشورهای منطقه است.

داکتر عبدالله می‌گوید که تهدید‌های ناشی از اعمال دهشت‌افکنانه هنوز هم یکی از چالش‌های عمده در برابر افغانستان و کشورهای منطقه است.
به گزارش خبرگزاری دید، به گفته‌ او برای مقابله با این تهدید باید دهشت‌افکنان از دست‌یافتن به پناه‌گاه‌های امن و ابزار و وسایل فعالیت‌های دهشت‌افکنانه محروم شوند.
آقای عبدالله این اظهارات را روز شنبه( ۲۵ جوزا) در پنجمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) مطرح کرد.
او افزود:«برای دست‌یافتن به این هدف، مهم است تا همه کشورها با یکدیگر به‌صورت فعال و پی‌گیر در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در بخش امنیت همکاری کنند تا از آسیب‌های ناشی از حملات دهشت‌افکنانه جلوگیری شود»
آقای عبدالله علاوه کرد که رسیدگی به چالش‌ها و تهدیدهای مشترک نیازمند تلاش‌های مشترک و همکاری‌های جدی و صادقانه‌ کشورهای منطقه است و برای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه باید با روحیه‌ «منطقه‌گرایی» و «باهمی» گام برداشته شود.
آقای عبدالله در بخشی از سخنانش در این نشست گفت که افغانستان تشنه‌ صلح است و برای دست‌یافتن به صلح تلاش می‌کند.
به گفته‌ او، مردم افغانستان صلح می‌خواهند و اهمیت صلح را نه تنها برای کشور خود (افغانستان)، بلکه برای منطقه و فراتر از منطقه نیز درک می‌کنند.
او گفت:«ما باید به چالش فقر، رشد فزاینده‌ جمعیت، تغییر اقلیم، فساد و درگیری‌های مسلحانه، افراطی‌گری خشونت‌آمیز، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و تهدید هراس‌افکنی به‌ صورت اساسی و جدی رسیدگی کنیم.»
در پنجمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) رییسان ‌جمهور تاجیکستان، ترکیه، ایران، روسیه، چین، قزاقستان و نخست‌ وزیر آذربایجان شرکت داشتند. به نمایندگی از افغانستان نیز آقای عبدالله در این نشست حضور داشت.
کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا هر چهار سال یک بار نشست برگزار می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا