آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانحقوق بشرخبر های مهمرسانه‌ها

افغانستان جزو پنج کشوری قرار گرفت که خبرنگاران در آن کشته شده‌اند

خبرگزاری دید: پارلمان اروپا در یک بررسی دریافته که افغانستان در میان پنج کشوری هست که دارای آمار بلند کشتار خبرنگاران می‌باشند.


براساس بررسی پارلمان اروپا، رسانه فوربس امریکایی گزارش داده که داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران نشان می‌دهد که اکثر قتل‌های روزنامه‌نگاران بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ در ۱۱ کشور اتفاق افتاده است.
براساس گزارش، سوریه با ۱۳۷ مورد قتل خبرنگار، عراق ۳۹ مورد، سومالیا ۳۵ مورد، مکسیکو ۳۳ مورد، افغانستان ۳۱ مورد، هند ۲۷ مورد، پاکستان ۲۲ مورد برازیل ۲۱ مورد، یمن ۱۹ مورد، فلیپین ۱۶ مورد و بنگلا‌دیش با ۱۱ مورد قتل خبرنگار در چند سال اخیر از جمله کشورهای خطرناک برای خبرنگاران بوده است.
براساس گزارش بررسی‌های پارلمان اروپا که در اکتوبر ۲۰۲۲، منتشر شده است، این نهاد در مورد مصئونیت روزنامه‌نگاران ابراز نگرانی کرده و گفته است که آزادی رسانه‌ها در سراسر جهان در حال فرسایش تدریجی است.
در گزارش بررسی پارلمان اروپا آمده است: «معافیت از مجازات به‌طور غیرقابل قبولی بالا است و اکثر موارد قتل‌ها حل‌نشده باقی مانده‌اند».
گزارش حاکی از آن است که حبس‌ها در حال افزایش هستند؛ در حالی که فضاهای آنلاین به طور فزاینده‌ای خصمانه و مملو از سخنان نفرت‌انگیز مبتنی بر جنسیت شده‌اند.
این مطالعه نشان داده که کشته‌ شدن اکثر روزنامه‌نگاران به منظور اقدامات تلافی‌جویانه نسبت به کارشان اتفاق افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا