آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ملا هبت‌الله آخوندزاده:

افغانستان حالا مستقل است و فرمایشات خارجی‌ها را نمی‌پذیرد/ اگر بمب اتومی هم بزنید عقب‌نشینی نمی‌کنیم

خبرگزاری دید: طا-لبان فایل صوتی منسوب به ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر خود را منتشر کردند. در این پیام صوتی ملا هبت‌الله می‌گوید که اکنون حکومت افغانستان مستقلانه کار می‌کند و هیچ فرمایش خارجی‌ها را نمی‌پذیرد و مسیری را که در پیش دارد تعقیب می‌کند.


این پیام صورتی روز جمعه (۱۰ سرطان) از سوی طا-لبان منتشر شده، اما هیچ عکس و تصویری رهبر آن‌ها از این جرگه منتشر نشده است.
او گفته است که برای پذیرفتن سفارش خارجی‌ها حتا یک قدم پیش نمی‌گذارد.
در نقل قولی از رهبر طا-لبان که از سوی خبرگزاری باختر منتشر شده، او گفته است: «یک کشور تا زمانی پیشرفت نمی‌تواند که مستقل نباشد. ما الحمدالله حالا یک کشور مستقل هستیم، دیگران به ما سفارش نکنند، نظام خود ماست و خود ما فیصله می‌کنیم».
او تأکید کرده است که «دشمن پس از شکست در میدان جنگ، حالا کوشش می‌کند که از راه دسیسه اهداف خود را تعقیب کند. امروز افغانستان یک کشور آزاد است و تعقیب همین مسیر حق مسلم این کشور است».
ملا هبت‌الله افزوده است که «جنگ کافران» با آنان بر سر مال و زمین نبوده، بلکه جنگ عقیده و نظر بوده است. به‌ گفته‌ او، این جنگ هنوز ختم نشده و تا قیامت ادامه خواهد داشت.
او به موضوعات مختلف دیگر نیز اشاره کرده است، از جمله این که تاجران باید بدون ترس به سرمایه‌گذاری‌شان در افغانستان ادامه بدهند، زیرا به ‌گفته او، کمک دیگران اقتصاد کشور را نمی‌تواند رشد بدهد، بلکه «ما را محتاج می‌سازد و استقلال اقتصادی را از ما می‌گیرد».
آخوندزاده همچنین گفته است که «جهاد و حکومت» دو دوره‌ متفاوت است، کار «مجاهدین» به پایان رسیده و حالا اجرای شریعت بر عهده عالمان دین است. او بر پایان دادن به فساد، رشوت، قلدری و تبعیض قومی تأکید کرده است.
نشست علمای طرفدار طا-لبان از روز گذشته در کابل آغاز شده است. هنوز آجندای مشخص این نشست به رسانه‌ها درز نکرده است. به نظر می‌رسد طا-لبان این نشست را به‌خاطر کسب مشروعیت حکومت‌شان برگزار کرده باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا