آخرین اخباراجتماعافغانستان

افغانستان خواستار کمک نیم میلیارد دالری برای بیجاشدگان شد

ریاست اجرایی حکومت و دفتر هماهنگی کمک‌‏های بشری سازمان ملل « اوچا » خواستار کمک ۴۳۰ میلیون دالری برای بیجاشدگان داخلی شد.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور هنگام فراخوان این کمک گفته است که به همکاری دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد، برای سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۳۰ میلیون دالر برای رسیدگی به ۲.۸ میلیون بیجا شده، فراخوان کمک داده شده است.
وی گفته است که سال گذشته ۴۰۰هزار شهروندان افغانستان از مناطق اصلی شان بیجا شده‌اند و ۷۰۰هزار مهاجر از کشورهای مختلف به افغانستان برگشته‌اند.
آقای عبدالله افزوده حکومت افغانستان به قوانین و اصول حقوق بشری پابند است و جنگ، بیکاری، فقر و حوادث طبیعی سبب شده که خواستار این کمک شود.
ریاست اجرایی با اشاره به کمک‌های سال گذشته جامعه جهانی افزود:«سال گذشته، سال ۲۰۱۷ اپلای (درخواستی) که کردیم ۴۱۰ میلیون دالر تعهد شد، حدود ۳۱۷ میلیون دالر انجام شد این تعهدات، که یک رقمی خوبی را در اجرای تعهدات بین‌المللی، در قسمت کمک‌های بشری نشان می‌دهد.»
قرار است که این کمک‌های جامعه جهانی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ میلادی صورت گیرد.
در همین حال، توبی لینزر رییس دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد گفت، این کمک‌ها کسانی را تحت پوشش قرار خواهد داد که قربانی جنگ و حوادث طبیعی شده‌اند.
او افزود: «من از دونرهای جهانی می‌خواهم که در کنار ۲.۸ میلیون مردم بایستند که زندگی شان به دلیل جنگ و حوادث طبیعی با مشقت مواجه شده است.»
گفتنی است که گسترش جنگ در سال‌های اخیر باعث بیجاشدگان صدها هزار خانواده از روستاهای شان در نقاط مختلف کشور شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا