آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستمنطقه

رییس‌جمهور چین:

افغانستان در خط نخست مبارزه با تروریزم قرار دارد


رییس‌جمهور چین در دیدار با رییس‌جمهور غنی گفته است که افغانستان در خط نخست مبارزه مباررزه با تروریزم جهانی قرار دارد.
رییس‌جمهور غنی با شی‌جین پینگ همتای چینی خود در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر «آستانه» قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.
به نقل از ارگ ریاست‌جمهوری، در این دیدار دوجانبه، موضوعاتی مانند تداوم و تشدید مشورت‌های سیاسی بین دو کشور در سطح رهبری و همچنان تعمیق همکاری‌ در زمینه‌های امنیت، مبارزه با تروریزم، برقراری صلح و ثبات، گسترش روابط اقتصادی و تجاری متقابل، به بحث گرفته شده است.
رییس‌جمهور چین در این دیدار، ضمن ابراز مراتب تسلیت و تاثر خود به دلیل تحولات اخیر افغانستان و اعلام همبستگی با دولت و مردم این کشور، تروریزم را دشمن مشترک برای منطقه و جهان دانسته است.
وی همچنان برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس صلح “پروسه کابل” را به رییس‌جمهور غنی تبریک گفته است.
شی‌جین پینگ تاکید کرد که باید هماهنگی و تشریک مساعی بیشتر منطقوی و بین‌المللی جهت نابودی و مبارزه با تروریزم شکل گیرد.
از سوی هم رییس‌جمهور غنی در مورد برقرار صلح در کشور، اظهار داشته است که در گذشته مدیریت شفافی برای تامین صلح داشتیم. اکنون نیز آماده مصالحه با طالبان و صلح با پاکستان هستیم.
آقای غنی افزوده است که اکنون زمان توافق و اقدامات عملی در مورد پروژه‌های مشخص میان افغانستان و چین و کشورهای ذیربط در این زمینه فرا رسیده است.
گفتنی است که رییس‌جمهور غنی در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای، با رؤسای جمهور قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستنان، و نیز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز دیدار و گفت‌وگو داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا