آخرین اخبارافغانستانسیاست

افغانستان در صدر کشورهای آسیب‌دیده شاخص جهانی تروریزم

خبرگزاری دید: انستیتوت اقتصاد و صلح که همه ساله «شاخص جهانی تروریزم» را اعلام می‌کند، افغانستان را در صدر کشورهای آسیب‌دیده قرار داده است.

 تروریزم

انستیتوت اقتصاد و صلح در گزارش امسال خود برای سومین سال متوالی افغانستان را در صدر کشورهای تحت تاثیر تروریزم اعلام کرده است.
به گزارش این سازمان، افغانستان ۱ هزار و ۴۲۶ مورد مرگ را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده است که بالاترین تعداد مرگ و میر ناشی از تروریزم در جهان است.
در سال ۲۰۲۱ میلادی حوادث تروریستی ۳۳ درصد، و مرگ و میرها ۱۴ درصد افزایش یافته است.
بر بنیاد این گزارش، ۲۰ درصد مرگ و میر ناشی از تروریزم در سطح جهان در سال ۲۰۲۱ در افغانستان اتفاق افتاده است که غیرنظامیان بیش از نیمی از این تلفات را تشکیل می‌دهند.
بر اساس این شاخص، چهار گروهی که مسئول بیشترین کشته‌ها در جهان در سال ۲۰۲۱ هستند، عبارتند از داعش، الشباب، طا-لبان و جماعت نصرت‌الاسلام والمسلمین.
این چهار گروه مسئول ۳ هزار و ۳۶۴ مرگ ناشی از اقدامات تروریستی بوده‌اند که ۴۷ درصد از کل مرگ و میرها را در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.
در سال ۲۰۲۱ اقدامات ناشی از «فعالیتهای تروریستی» در افغانستان گسترده بود و این گونه حوادث در ۳۲ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان ثبت شده است.
بر اساس این گزارش، در حالی که وضعیت امنیتی در افغانستان همچنان نامشخص است، تشدید درگیری بین شاخه خراسان داعش و طا-لبان همچنان یک احتمال قوی باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا