آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

افغانستان عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل را از دست داد

خبرگزاری دید: افغانستان نتوانست عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به دست آورد.


افغانستان و کوریای جنوبی در رأی‌گیری روز گذشته در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نتوانستند عضویت این شورا را کسب کنند.
در انتخابات میان شش کشور منطقهٔ آسیاپاسیفیک – بنگلادیش، کوریای جنوبی، قرغیزستان، مالدیو، ویتنام و افغانستان – رقابت شدید برای احراز چهار کرسی اختصاص یافته به این حوزه وجود داشت.
ساعاتی پیش از رای‌گیری، نصیر احمد اندیشه نماینده افغانستان در دفتر ملل متحد در جنوا در پیامی ابراز امیدواری کرده بود تا افغانستان بتواند به احراز این کرسی نایل آید.
اندیشه در تویتر نگاشته بود: این زمان دشوار اما تاریخی برای افغانستان است. ما شایان یک کرسی در شورای حقوق بشر ملل متحد هستیم تا صدای بی‌صداها را بلند کنیم و در راستای حفظ حقوق بشری مردم افغانستان کار کنیم.
کسب عضویت افغانستان در این شورا یک هدف چالش‌برانگیز بود، زیرا این کشور در یک سال گذشته به دلیل محدودیت وضع شده طا-لبان بر زنان، دختران و سلب گسترده آزادی‌های خصوصی سرخط خبرها بوده است.
هر کشوری که بخواهد عضویت این شورا را کسب کند، باید از بالاترین معیارها برای ارتقا و حمایت از حقوق بشر در داخل و خارج برخوردار باشد.
در حال حاضر، امور نمایندگی‌های افغانستان در دفاتر ملل متحد در نیویارک و جنوا را دیپلمات‌هایی به پیش می‌برند که از سوی حکومت پیشین افغانستان معرفی شده بودند، زیرا حکومت طا-لبان توسط هیچ کشور یا سازمانی در جهان به رسمیت شناخته نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا