آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمزنانسیاست

افغانستان عضویت کمیسیون مقام زن ملل متحد را به دست آورد

نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که افغانستان نخستین‌بار عضویت کمیسیون مقام زن این سازمان را برای یک دوره‌ چهارساله به دست آورده است.

به گزاش خبرگزاری دید، نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که افغانستان نخستین‌بار عضویت کمیسیون مقام زن این سازمان را برای یک دوره‌ چهارساله به دست آورده است، این کمیسیون مسئولیت بررسی وضعیت زنان را بر عهده دارد.
نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل امروز سه‎شنبه(۲۵ سنبله) در رشته‌تویتی گفته است که این عضویت در نتیجه‌ انتخابات اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل به دست آمده است.
این نمایندگی همچنان نوشته است: «از زمان عضویت افغانستان در سازمان ملل متحد این اولین بار است که افغانستان عضویت این کمیسیون مهم را به‌دست می‌آورد».
افغانستان برای یک دوره‌ چهار ساله (۲۰۲۱ – ۲۰۲۵) عضویت کمیسیون مقام زن سازمان ملل را خواهد داشت. در کنار افغانستان، هند نیز به تازگی عضویت این کمیسیون را به‌ دست آورده است.
نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل در ادامه از اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی این سازمان به‌خاطر رأی‌دادن به افغانستان و تصدیق توانایی زنان افغان در بازسازی این کشور قدردانی کرده است.
این نمایندگی همچنان گفته است که این تجربه (عضویت افغانستان در کمیسیون مقام زن سازمان ملل) می‌تواند به ارزش فعالیت‌های سازمان ملل در راستای مبارزه برای عدالت و برابری بیفزاید.
طبق معلومات نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل، کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد یکی از کمیسیون‌های فعال شورای اقتصادی و اجتماعی این سازمان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا