آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

سازمان ملل:

افغانستان عضو کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق بشر است و باید به این معاهدات احترام گذاشته شود

خبرگزاری دید: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید که افغانستان عضو تعدادی از معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق بشر، از جمله کنوانسیون علیه شکنجه است و مقامات فعلی این کشور باید به این حقوق احترام بگذارند.


شورای حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته در بیانیه‌ای نسبت به بازداشت شماری از فعالان حقوق مدنی از منطقه دشت برچی انتقاد کرده و گفته مردم افغانستان حق دارند در اجتماعات مسالمت‌آمیز، آزادی بیان و عقیده بدون ترس و دستگیری شرکت کنند.
مسئولان امنیتی طا-لبان به تازگی تعدادی را از محل کنفرانس مطبوعاتی در غرب کابل بازداشت کردند.
سازمان ملل گفته است که مسئولان طا-لبان با مختل کردن کنفرانس خبری نهاد جامعه مدنی ۴ تن به شمول یک زن را بازداشت کردند و تا کنون آزاد نشده‌اند.
بر بنیاد گزارش‌ها، اعضای شرکت‌کننده در این کنفرانس نیز بازرسی بدنی شده و تیلفون‌های زنان نیز قبل از رهایی بررسی شده است.
سازمان ملل در بیانیه‌ای گفته است: همه افغان‌ها حق دارند در اجتماعات مسالمت‌آمیز، آزادی بیان و عقیده بدون ترس از دستگیری با ارعاب شرکت کنند. ما از مقامات فعلی می‌خواهیم به این حقوق احترام بگذارند.
بیانیه این سازمان افزوده است: افغانستان عضو تعدادی از معاهدات و کنفوانسیون‌های بین‌المللی حقوق بشر از جمله کنوانسیون علیه شکنجه است.
این سازمان از طا-لبان خواست به حقوق کسانی که در بازداشت هستند، احترام بگذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا