آخرین اخبارمنطقه

افغانستان فهرست مراکز آموزشی تروریستان را به پاکستان تحویل داد

وزارت امور خارجه کشور فهرستی از ۳۲ مرکز تروریستی را به کشور پاکستان تحویل داده است.
وزارت خارجه کشور اعلام‌ کرد که نامه‌ای را به سفیر افغانستان در پاکستان داده تا به مقامات این کشور تحویل دهد و شامل فهرست ۳۲ مرکز آموزشی تروریستان است که علیه افغانستان در خاک پاکستان فعالیت دارند.
این نامه روز دوشنبه (دوم حوت) توسط سفیر افغانستان در اسلام آباد به مقام‌های پاکستانی تسلیم شده است و از این کشور خواسته شده تا علیه این مراکز اقدام کند.
براساس این خبرنامه در این نامه، نام‌های ۸۵ نفر از مقامات ارشد طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی به شمول شبکه حقانی به پاکستان ارایه شده است تا برای دستگیری آنان اقدام شود.
به نقل از بی بی سی، وزارت خارجه گفته است که پاسخ ابتدائی مقام‌های پاکستانی در برابر این فهرست، مثبت بوده و کابل امیدوار است که در خصوص آن اقدامات عملی صورت گیرد.
در این خبرنامه آمده که دولت فغانستان آرزو دارد با حکومت پاکستان به طور مشترک، به خصوص در ساختار گروه هماهنگی چهارجانبه، در مورد فهرست مراکز تروریستی و نگرانی‌های هر دو طرف مسوولانه اقدام و بحث کند.
وزارت خارجه افزوده است، در صورتی‌که خشونت‌ها علیه مردم ما ادامه یابد، حکومت به تلاش‌های خود در خصوص تعذیرات بیشتر علیه همه گروه‌های تروریستی و حامیان شان از طریق راهکارهای بین‌المللی، مخصوصاً سازمان ملل متحد، اقدام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا