آخرین اخبارجهانسیاست

افغانستان محور رایزنی‌های ویست با مقامات ملل متحد، ازبیکستان، قطر و اتحادیه اروپا

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید در حاشیه مجمع عمومی ملل متحد با مقامات ازبیکستان، قطر، ملل متحد و اتحادیه اروپا در رابطه به بحران اقتصادی و حقوق اولیه مردم افغانستان تبادل نظر کرده است.


توماس ویست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان امروز پنجشنبه(۳۱ سنبله) در چند رشته توییت گفت که همراه با رینا امیری نماینده ویژه این کشور در امور حقوق زنان و دختران افغانستان با مقات ملل متحد، قطر، ازبیکستان و اتحادیه اروپا پیرامون اوضاع افغانستان، حقوق زنان و ثبات اقتصادی رایزنی کرده است.


ویست در دیدار با دیکارلو روزمری معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و صلح روز گذشته در نیویارک گفته است: تلاش‌های سازمان ملل متحد در افغانستان در زمینه کمک‌ها، ثبات اقتصادی، حفاظت از حقوق و همه‌شمولی بیشتر محوری است.
وی همچنین با دبیرکل خدمات اقدام خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ملاقات کرده است.
توماس ویست اتحادیه اروپا را شریک خوبی در همکاری با افغانستان خواند و گفت: در مورد تلاش‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای حمایت از مردم افغانستان از طریق ثبات اقتصادی، حمایت از احترام به حقوق اساسی آن‌ها و گفت‌وگوی میان‌افغانی در مورد آینده این کشور بحث کرده است.


نماینده امریکا در دیدار با ولادیمیر نوروف وزیر امور خارجه ازبیکستان، تاشکند را همسایه و شریک انسانی مهم برای مردم افغانستان خواند.
ویست همچنین پس از دیدار با محمد بن عبدالرحمن آلثانی وزیر امور خارجه قطر، از این کشور به خاطر کمک در آزادی مارک فریرکس کهنه‌سرباز امریکایی قدردانی کرد.
دو جانب در باره منافع مشترک در توان‌مندسازی زنان افغانستان و ثبات اقتصادی نیز رایزنی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا