آخرین اخبارجهانزنانسیاست

افغانستان محور سفر نماینده امریکا به ترکیه

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در سفری به انقره با جامعه مهاجر افغانستان و مقامات وزارت خارجه آن کشور ملاقات کرد.


توماس ویست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان به تازگی در چند رشته توییت از سفر چند روزه‌اش به انقره و رایزنی با جامعه مهاجر افغانستان و مقامات ترکیه پیرامون وضعیت افغانستان خبر داد.
ویست با اشاره به این سفر گفته است که در مورد تعامل بین‌المللی با داکتران، معاونان سابق وزارت‌خانه‌ها، متخصصان دفاعی و رهبران سیاسی تبادل نظر کرده است.
جوانب همچنین در باره هدف قرار داده شدن جامعه هزاره و تلفات غم‌انگیز جوانان و زنان و همچنین ضیق شدن فضا برای رسانه‌ها صحبت کرده‌اند.
ویست نوشته است که همه «خواستار گفت‌وگوی ملی هماهنگ در مورد آینده افغانستان شدند».
نماینده ویژه امریکا در ادامه از مردم افغانستان، چه در داخل و چه در خارج، خواست که با صدای واحد و هماهنگ با جوامع خود و با طالبان در مورد آینده روشن‌تر برای فرزندان و خانواده‌های شان صحبت کنند.
وی افزود: صدای آن‌ها و شجاعت شان در دفاع محلی از حقوق شان قدرتمند است.
نماینده ویژه امریکا همچنین در دیدار با مقامات وزارت خارجه ترکیه در باره تخصص و تجربه آن‌ها در استفاده از اولویت‌های مشترک ترکیه-امریکا شنیده است.
ویست بیان داشته است که در باره «اطمینان از این‌که افغانستان هرگز تهدیدی برای کشورهای خارجی نباشد، بازگرداندن دختران به مکتب و رسیدگی به بحران حاد بشردوستانه» بحث و تبادل نظر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا