آخرین اخبارافغانستانجهان

افغانستان ناامن‌ترین و سنگاپور امن‌ترین کشور جهان شناخته شد

خبرگزاری دید: نهاد تحقیقاتی گالوپ می‌گوید که در میان ١٢٠ کشور جهان، افغانستان ناامن‌ترین و سنگاپور امن‌ترین کشور جهان شناخته شده است.


نتایج سروی تازه که امروز چهارشنبه(٤ عقرب) نشر شده نشان می‌دهد که افغانستان در میان ۱۲۰ کشور ناامن‌ترین و سنگاپور امن‌ترین کشور جهان می‌باشد.
نهاد پژوهشی گالوپ در گزارش تازه نشر شده تحت عنوان قانون و نظم جهانی دید و برداشت مردم کشور‌های مختلف جهان را نسبت به امنیت و حاکمیت قانون در محلات زندگی انعکاس داده است.
در این سروی از مردم پرسیده شده است که آیا به پولیس محلی خود اعتماد دارند یا خیر و آیا زمانی که شب‌هنگام به تنهایی قدم می‌زنند، احساس امنیت و مصئونیت می‌کنند یا خیر.
بر اساس این سروی، سنگاپور با کسب ۹۶ امتیاز، امن‌ترین کشور جهان می‌باشد.
افغانستان با کسب ۵۱ امتیاز ناامن‌ترین کشور جهان قلمداد شده است.
با آن‌ هم حس مصئونیت افغان‌ها در مقایسه با سروی که در سال ۲۰۱۹ انجام شده بود، اندکی بهبود را نشان می‌دهد، زیرا این کشور در آن سال از رهگذار حس مصئونیت نسبت به امنیت و حاکمیت قانون ۴۳ امتیاز داشت و مردم حتا نسبت به ۲۰۲۱ حس مصئونیت کم‌تر داشتند.
بر اساس یافته‌های این سروی،‌ اکثر افرادی که در افغانستان احساس مصئونیت می‌کنند، مردان می‌باشند.
از میان افرادی که در این سروی سهم گرفتند، ۳۲ درصد مردان افغان در سال ۲۰۲۱ گفتند زمانی که آنان شب هنگام به هرجایی که به تنهایی قدم می‌زدند، احساس مصئونیت داشتند؛ این رقم حس مصئونیت، دو برابر افزایش را در مقایسه با سروی سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.
دوازده در صد زنان افغان نیز در این سروی گفته‌اند که احساس مصئونیت می‌کنند، در حالی که در سال ۲۰۱۹ میلادی ٨ درصد زنان افغان چنین حس مصئونیت داشتند. باوجود بهبود حس مصئونیت، افغان‌ها در مقایسه با سایر کشورهای جهان کم‌ترین حس مصئونیت را داشته اند.
سروی قانون و نظم جهانی در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در افغانستان و سنگاپور انجام نشده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا