آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

«افغانستان و فلسطین؛ دو قربانی یک جنایت»/ پشت تمام بد بختی جهان اسلام دست امریکا است

مفلح می‌گوید: تجاوز درحق مسلمانان مرز نمی‌شناسد، امریکا همان جنایتی را که در فلسطین توسط رژیم اشغالگر اسراییل انجام می‌دهد، همان جنایت را تحت عنوانی دیگر در افغانستان نیز انجام می‌دهد.



نهضت اسلامی افغانستان تحت رهبری مولوی محمد مختار مفلح بعداز ظهر دیروز یکشنبه کنفرانس یک روزه‌ای را تحت عنوان «کنفرانس افغانستان و فلسطین؛ دو قربانی یک جنایت» به منظور حمایت از بیت‌المقدس با اشتراک گسترده علمای افغانستان در کابل برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، سخنرانان این کنفرانس تمام بدبختی جهان اسلام را به شیطنت‌های امریکا ربط داده می‌گویند: امضای پیمان امنیتی با امریکا، امضای تداوم جنگ و خشونت در افغانستان است و امریکا هیچ وقت نمی‌خواهد درافغانستان و جهان اسلام صلح و امنیت سراسری تامین شود.
مولوی محمد مختار مفلح گفت: دفاع از بیت‌المقدس ریشه در باورهای دینی ما داشته و صبغه الهی دارد.
رییس نهضت اسلامی افغانستان سفارت امریکا را شیطان‌خانه عنوان کرده گفت: انتقال این شیطان خانه در بیت‌المقدس قلب هزاران مسلمان جهان را جریحه دار ساخته است.
مولوی مفلح با بیان این‌که امریکا درجهان اسلام جنگ افروزی می‌کند، گفت: اگر امریکا درکار نهادهای امنیتی افغانستان دخالت نکند، نیروهای امنیتی کشور به خوبی توان مقابله با هر اجنبی را داشته و صلح سراسری را در افغانستان پیاده می‌کند.
مفلح می‌گوید: تجاوز درحق مسلمانان مرز نمی‌شناسد، امریکا همان جنایتی را که در فلسطین توسط رژیم اشغالگر اسراییل انجام می‌دهد، همان جنایت را تحت عنوانی دیگر در افغانستان نیز انجام می‌دهد.
وی افزود: خونی که در کابل و بیت‌المقدس ریخته می‌شود توسط یک دست انجام می‌شود که پشت آن امریکا قرار دارد.
مولوی مفلح با انتقاد تند از کسانی‌که در فضای مجازی مطالب مبنی بر این‌که «ما را چه به قدس» و «ما مشکلات به اندازه کافی داریم باید آن را حل کنیم» می‌نویسند، گفت: مسئله دفاع از قدس نصیب هرگروه بی‌دین و لاییک نمی‌شود.
مفلح افزود:« اگر با منطق این‌ها حرکت شود باید بگویم ما را به کعبه و مسجد النبی هم چه؛ ما را به قرآن و ارزش‌های دینی هم چه، این منطق، منطقی کسانی است با جنایت که توسط امریکا انجام می شود دست دارند.»
از سویی هم، مولوی عبدالرحمان رحمانی عضو مجلس نمایندگان و رهبر حزب عصر ما گفت: انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس دق‌الباب فتح جهان اسلام است که آل سعود زمینه ساز این فتح به دست یهود و نصارا است.
مولوی عبدالرحمان رحمانی با بیان این‌که امروز کفر از کعبه برخاسته گفت: انتقال سفارت امریکا به قبله اول مسلمین جهان، معاهده مخفی بن سلمان با یهود و نصارا است.
مولوی رحمانی گفت: عیاشی کل مردم جهان در وجود بن سلمان ولی‌عهد عربستان خلاصه می‌شود که برای چند مدت هوتل چند صد میلیون دالری تنها برای یک فرد(بن سلمان )به خاطر عیاشی توسط امریکا و اسراییل مهیا می‌گردد.
مولوی رحمانی می‌گوید: برای مسلمین جهان لازم است که انزجار خویش را از آل خلیفه و آل یهود اعلام کنند که باعث بدبختی جهان اسلام گردیده است.
این عضو مجلس نمایندگان با اشاره به پیمان امنیتی افغانستان و امریکا گفت: اگر پیمان امنیتی افغانستان با امریکا صلح را تامین کرد؛ من اعلام می‌کنیم که همان لحظه مرا به دار بزنید.
رحمانی افزود: امریکا ۵۶۲ بمب را به افغانستان استعمال کرده است که هیچ یک از آن علیه دشمنان افغانستان استفاده نشده، بلکه جان ملت مظلوم ما را گرفته است.
نهضت اسلامی افغانستان، قطنامه ۹ ماده‌ای را صادر کرده است که دریکی از ماده‌های آن از حکومت افغانستان خواسته شده که نمایندگی دولت فلسطین را در کابل بپذیرد تا رابطه دوستانه هر دو ملت نزدیکتر شوند.
محمد رقیب فیاض- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا