آخرین اخبارافغانستانسیاست

در همایش روز قدس:

افغانستان و فلسطین رنج های مشترک دارند/ استکبار جهانی می‌خواهد افغانستان را ناامن بسازد

خبرگزاری دید: سخنرانان در همایش «هم‌اندیشی روز جهانی قدس و نقش رژیم اشغالگر در آشوب‌های تکفیری در منطقه» بیان کردند که افغانستان و فلسطین رنج‌های مشترک دارند و استکبار جهانی می‌خواهد که افغانستان را با ایجاد جنگ فرقه‌ای ناامنی بسازد.


در این نشست همچنین از شهدای انفجارهای اخیر کابل، کندز و مزار شریف نیز یادبود شده و سخنرانان، جریان استکباری به سردمداری امریکا و صهیونیزم را عامل مشکلات افغانستان و منطقه خوانده و تاکید کردند که این جریان از میان امت اسلامی نیز به یارگیری پرداخته و آنها را تحت پرچم تکفیر با خود همراه کرده است.
سید احمد موسوی مبلغی رییس خبرگزاری اطلس در این نشست گفت: چالش امنیت در دنیای امروز ثمره تقابل دو گفتمان استکباری و عدالت خواه است.
این کارشناس مسائل افغانستان بیان داشت: در نزاع این دو گفتمان یارگیری‌هایی نیز صورت می‌گیرد. جبهه استکبار علاوه بر این که از میان همفکران خود یارگیری کرده، از میان امت اسلامی نیز موفق شده که برای خود یارگیری کنند.
عارف رحمانی بیان داشت: همه انسان‌هایی که خود را به حقیقت و انسانیت ملتزم می‌دانند از روز قدس و مسئله فلسطین حمایت می‌کنند.
رحمانی تاکید کرد: متاسفانه در افغانستان روز جهانی قدس به درستی تبیین و تحلیل نشده است تا به خوبی از این روز تجلیل شود. فرصت‌های زیادی در این زمینه از دست رفت و جوانان با معنای واقعی این روز آشنا نیستند.
حاج حفیظ سلطانی از چهره‌های شناخته شده هرات نیز در سخنانی، بر ضرورت وحدت امت اسلامی تاکید کرد.
او گفت که در شرایط کنونی کشور، همه باید برای تقویت وحدت همت کنند و از طرح مباحث اختلاف بر انگیز باید جلوگیری کرد.
گفتنی است که همه ساله از روز جهانی قدس در برخی کشورهای اسلامی تجلیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا