آخرین اخباراجتماعافغانستان

سازمان بین‌المللی مهاجرت:‌

افغانستان و همسایگانش را با کرونا تنها نگذاریم

سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارشی خواستار حمایت بیشتر از افغانستان، پاکستان و ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا شد و نسبت به پیامد‌های منفی ناشی از این ویروس هشدار داد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارشی خواستار حمایت بیشتر از افغانستان، پاکستان و ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا شد و نسبت به پیامد‌های منفی ناشی از این ویروس هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری دید، سازمان بین‌المللی مهاجرت با گسترش همه‌گیری ویروس کرونا به تازگی در گزارشی خواستار حمایت بیشتر از مردم افغانستان و ایران و پاکستان که از میلیون‌ها مهاجر افغانستانی میزبانی می‌کنند شده و هشدار داده است که تنها گذاشتن مردم افغانستان و جوامع میزبان به مراتب تأثیرات گستردۀ منفی در تلاش‌های جهانی برای مقابله با این ویروس خواهد داشت.
در گزارش این سازمان آمده است: «ویروس کرونا تهدیدی بزرگ برای ملل در حال توسعه است. شیوع آن فشارهای فوق‌العاده‌ای را بر خدمات بهداشتی و درمانی محلی آسیب‌پذیر وارد کرده و احتمالاً منجر به رنج و مرگ و میر اجتناب‌پذیر خواهد شد».
سازمان بین‌المللی مهاجرت از جامعه جهانی می‌خواهد تا همبستگی با هر سه کشور را تقویت کند و در این برهه حساس باید جلو شیوع گسترده ویروس را در بین آسیب‌پذیرترین جوامع بگیرد.
گزارش این سازمان بیان می‌کند که به رغم خطرات و ناامنی‌های مداوم، مردم افغانستان همچنان از ایران و پاکستان به کشورشان عودت می‌کنند.
بر بنیاد این گزارش، برای پناهندگان افغانستان در ایران و پاکستان، تأثیر COVID-19 فراتر از صحت است. در هر دو کشور، افراد شاغل معمولاً به عنوان کارگر روزانه استخدام می‌شوند.
با این حال، سازمان بین‌المللی مهاجرت از اقدام اخیر دولت ایران برای درمان رایگان افراد مبتلا به کوید-۱۹، به خصوص مهاجرین افغانستانی استقبال کرد.
گزارش می‌افزاید: « به عنوان بخشی از تلاش‌های جمعی برای مبارزه با COVID-19 در سراسر جهان، حمایت بیشتر از افغانستان، ایران و پاکستان به شدت مورد نیاز است. به رغم کارهایی که در سراسر منطقه انجام می‌شود، خطر ابتلا به بیماری همه‌گیر غیر قابل کنترول، اکنون حاد است».
این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان سیر صعودی دارد و این کشور با برگشت روزانه هزاران تن از مهاجران از ایران و پاکستان، با کمبود تجهیزات بهداشتی مواجه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا